مدیران خودروعصر اعتبار

۶۳ درصد خانه‌های روستایی استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: از مجموع ۲۲۶ هزار خانه روستایی استان تهران، حدود ۱۴۳ هزار واحد معادل ۶۳ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

۶۳ درصد خانه‌های روستایی استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، غلامرضا صالحی امروز در نشست بررسی مشکلات روستاهای این شهرستان در حوزه بنیاد مسکن اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در استان تهران ساخت و سازهای خارج از محدوده‌ روستاهاست که تحت نظارت جهاد کشاورزی است.

    وی افزود: در بحث مقاوم سازی محدودیتی برای ارائه تسهیلات نداریم منتهی بانک ها در استان تهران نسبت به سایر استان‌ها همکاری کمتری دارند.

    مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران عنوان کرد: برای مقاوم‌سازی تفاهم‌نامه ای با سپاه استان تهران امضا کردیم و بر این اساس، سپاه تا 15 میلیون تومان در زمینه مقاوم‌سازی کمک می‌کند.

    صالحی اضافه کرد: همچنین 40 میلیون تومان با سود 4 درصد، دوره تنفس 3 ساله و تقسیط 12 ساله پرداخت می‌شود که شرایط بسیار خوبی است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران بیان کرد: تفاهم نامه‌ای نیز با کمیته امداد و بهزیستی منعقد کرده ایم که به جامعه هدف تا 15 میلیون تومان کمک می‌کنند.

    وی با اشاره به خانه‌های خشتی و گلی در روستاها گفت: براس خانه‌های خشتی و گلی که در حال تخریب هستند نیز مبلغ 8 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض  پرداخت  می‌کنیم و در بحث نظارت و تهیه نقشه نیز نهایت مساعدت را داریم.

    صالحی خاطرنشان کرد: صدور‌ پروانه اگر داخل طرح هادی باشد اصلا زمان‌بر نیست و باید از طریق بنیاد مسکن سریعا پاسخ داده شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: از مجموع 226 هزار خانه روستایی استان تهران، حدود 143 هزار واحد معادل 63 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

    وی در پایان اظهار کرد: ارتقای دفتر به اداره نیازمند مصوبه شورای مرکزی بنیاد مسکن است و چند سالی است که تاسیس اداره جدید در شهرستان‌ها ممنوع شده است ولی با همین دفتر در حد اداره در شهرستان پیشوا ارائه خدمات خواهیم داد‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو