مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران:

بافت روستای « یوش» احیا می شود

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر احیای بافت باارزش گردشگری و تاریخی گفت: بافت روستای یوش زادگاه نیما یوشیج پدر شعر نو احیا می‌شود.

بافت روستای « یوش» احیا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر ، سید مجید هاشمی در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: احیای بافت باارزش ازجمله اهداف است و روستای کندولوس اولین روستای دارای بافت باارزش استان به شمار می‌رود و این طرح در روستاهای جواهر ده نیز اجرا شد.

    هاشمی بابیان اینکه امسال سه روستای جدید در استان به‌عنوان روستاهای دارای بافت باارزش معرفی می‌شوند گفت: علاوه بر این، تعدادی از روستاها، هدف گردشگری محسوب می‌شوند.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: سال قبل دو روستای زروم و فریمک به دلیل بافت گردشگری و منحصربه‌فرد موردتوجه و روستای هدف گردشگری معرفی‌شده‌اند وامسال دو روستا از توابع بهشهر به‌عنوان روستای هدف گردشگری معرفی می‌شوند.

    هاشمی با اشاره به اینکه روستای یوش زادگاه نیما یوشیج دارای بافت باارزش گردشگری و تاریخی محسوب می‌شود گفت: مطالعات و تهیه طرح این روستا انجام‌شده است.

    وی بابیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه برای روستاهای بالای 20 خانوار باید طرح هادی تهیه شود گفت: برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شامل دو هزار و 345 روستا طرح هادی مصوب تهیه‌شده است.

    وی بر لزوم بازنگری در برخی طرح‌های هادی روستایی تأکید کرد و اظهار داشت: در طرح بازنگری، نیازهای جدید روستا شناسایی می‌شود و در سال گذشته بازنگری طرح هادی 100 روستا مصوب شده است.

    هاشمی بابیان اینکه، اجرای طرح هادی بسیار هزینه‌بر است گفت: طرح هادی حدود هزار روستا در استان اجرایی شد و در این روستاها حداقل یک مرحله از طرح هادی انجام‌شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اشاره به انجام 400 پروژه طرح هادی در سال قبل در استان گفت: برخی روستاهای استان به‌عنوان روستاهای دارای بافت باارزش ثبت می‌شوند.

    مدیرکل بنیاد مسکن مازندران احداث مسکن برای مددجویان دارای دو و چند معلول را ازجمله اقدامات این نهاد اعلام کرد و گفت: سال قبل ساخت 127 واحد شروع به ساخت کردیم و از این تعداد امسال 100 واحد بهره‌برداری شده‌اند.

    وی تصریح کرد: همچنین ساخت 913 واحد مسکن در شهرها ساخته شد و عملیات اجرای آن به پایان رسیده است.

    وی مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ازجمله طرح‌ها بیان کرد و گفت: امسال سه هزار و 500 طرح در دهه 100 حضرت امام (ره) بهره‌برداری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو