مدیران خودروعصر اعتبار

بافت باارزش ۶۰ روستای کشور احیا می‌شود

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: بافت باارزش معماری سنتی ۶۰ روستای دیگر در کشور مطابق با الگوهای معماری بومی و با همکاری جوامع محلی احیا می‌شود.

بافت باارزش ۶۰ روستای کشور احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح احیای بافت باارزش روستای عنبران علیای نمین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تاکنون طرح احیای بافت باhرزش در 60 روستای کشور به اجرا در آمده و همین تعداد روستا نیز برای اجرای طرح شناسایی شده است.

    وی افزود: هم‌اکنون فرایند طراحی احیای بافت باارزش این روستاهای شناسایی شده ادامه دارد و طرح‌های احیای آنها نیز با تکمیل مطالعات و با اولویت‌گذاری در سال‌های آینده به اجرا درمی‌آید.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هدف از احیای بافت‌های باارزش روستایی توسط بنیاد مسکن را استفاده مردم محلی از ظرفیت‌های بومی برای رونق زندگی و نیز حفظ و احیای معماری سنتی ذکر کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن در طرح احیا ماکت نمی‌خواهد بلکه درصدد است تا روستاها را برای بهره‌مندی روستاییان آماده و قابل سکونت کند.

    وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای طرح‌های احیای بافت باارزش روستایی در کشور به متقاضیان ساخت واحد مسکونی مطابق با الگوی مصوب، وام بهسازی مسکن روستایی پرداخت می‌کند و یک وام مسکن اضافی نیز برای احداث طبقه دوم واحد مسکونی به منظور ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در نظر گرفته است.

    تابش همچنین با اشاره به تصمیم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اعطای وام بلاعوض برای احداث واحدهای بوم‌گردی در روستای عنبران علیای نمین گفت: احداث واحدهای بوم‌گردی جزو برنامه‌های مهم دولت بوده و برای مردم محلی سودآور است.

    وی عزم بنیاد مسکن برای رواج ساخت واحدهای بوم‌گردی در سطح روستاهای کشور را جدی عنوان کرد و افزود: امیدواریم مردم محلی از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شناسایی 15 فرد مستمند و زن سرپرست خانوار در روستای دارای بافت باارزش عنبران علیای نمین بیان کرد: برای این افراد علاوه بر وام کم‌بهره مصوب، تا سقف 250 میلیون ریال وام بلاعوض به منظور ساخت و تکمیل واحد مسکونی قابل سکونت اعطا می‌شود.

    وی در ادامه از آغاز ساخت 19 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح بزرگ مسکن برای مستضعفان و مستمندان در کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که با موافقت رییس سازمان برنامه و بودجه، هزار واحد از این واحدهای مسکونی در استان اردبیل احداث شود.

    تابش همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در حدود 16 هزار واحد روستایی کشور بیان کرد: برای 38 هزار روستا نیز طرح هادی تهیه شده و با اولویت‌های تعیین شده، طرح هادی در سایر روستاها نیز به اجرا در می‌آید.

    وی اضافه کرد: طی امسال و سال گذشته با حمایت نمایندگان مجلس، قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و در این 2 سال بیش از تمام طول زمان‌های گذشته، معابر داخل روستاهای کشور آسفالت‌ریزی شده است.

    طرح احیای بافت باارزش روستای عنبران علیای شهرستان نمین در استان اردبیل روز چهارشنبه طی آیینی با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

    روستای عنبران علیا که در شمال غربی شهرستان نمین استان اردبیل و در نزدیکی نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده، از نظر معماری، کالبد سکونت، ساخت بنا و موقعیت جغرافیایی دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بر اساس الگوی معماری بومی بازسازی شده است.

    برای اجرای طرح احیای بافت باارزش روستای عنبران علیای شهرستان نمین تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در طرح احیای معماری و بافت باارزش این روستا، علاوه بر ساخت سردر و نماد ورودی روستا، 10 هزار و 500 متر مربع کف سازی سنگی، 2 هزار و 500 متر جداره سازی رودخانه، 560 متر کانیوو و کانال سنگی، پنج دهنه پل دالی، سه چشمه آب و نیز 13 مورد مبلمان روستایی احداث و بازسازی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار