مدیران خودروعصر اعتبار

مجوز سه هزار دهیاری در سال ۹۶ صادر شد

عصر ساختمان- معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور گفت: حدود ۳۷ هزار دهیاری فعال در کشور هستند و فقط در سال ۹۶ بیش از ۳هزار مجوز تاسیس دهیاری برای روستاهای دارای شرایط صادر شد.

مجوز سه هزار دهیاری در سال ۹۶ صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سعید رضا جندقیان افزود: در حال حاضر حدنصاب صدور مجوز دهیاری 30 خانوار جمعیت است، یعنی روستاهای متقاضی که بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور حداقل 30 خانوار جمعیت دارند واجد شرایط دریافت این مجوز به شمار می‌آیند.
    معاون امور دهیاری ها سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: با توجه به وجود تفاوت‌های بسیار از لحاظ جمعیت، وسعت و درآمد روستاها، درجه‌بندی دهیاری‌ها که پس از استقرار نهاد دهیاری در روستاها و فعالیت آن حداقل برای مدت 2سال انجام می‌گیرد.
    وی اضافه کرد: این درجه بندی می‌تواند نقش بسزایی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها داشته باشد و نحوه فعالیت دهیاری‌ها، نحوه جذب نیرو، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، نحوه توزیع منابع و اعتبارات را نظام بخشد.
    جندقیان گفت: از زمان تاسیس دهیاری‌ها از سال 1382 تا شهریور 96 بیش از 13هزار میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌های کشور توزیع شد که 9 هزار و 400 میلیارد تومان در دولت یازدهم بوده است.
    وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز تاسیس دهیاری‌ها و نیز تخصیص اعتبار یکی از برنامه‌های معاونت امور دهیاری‌هاست که از ابتدای راه‌اندازی این معاونت آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
    وی افزود: به منظور عدالت‌محوری و با هدف بهره‌مندی جمعیت روستایی بیشتر از پوشش خدمات نهاد دهیاری از ابتدای این فعالیت در هر مقطع زمانی حدنصاب افراد خاصی برای صدور این مجوز در نظر گرفته می‌شود و صدور این مچوز های تسریع شده است.
    وی اعلام کرد: در دولت تدبیر و امید، در رویکرد وزارت کشور توسعه روستایی مورد توجه بیشتر و جدی تری قرار گرفته است و تاکید شده است اعتبارات صرف توانمندسازی و اشتغالزایی روستایی شود و سود حاصل از آن هم در بخش خدمات و عمران روستایی مورد استفاده قرار گیرد.
    وی ادامه داد: به دنبال صدور این مجوز تاسیس دهیاری ها نیز فعالیت نهاد دهیاری با انتصاب دهیار، توسط شورای اسلامی روستا به صورت قانونی آغاز شده است و به این ترتیب بیش از 87 درصد جمعیت روستایی کشور، تحت پوشش مدیریت و خدمات نهاد دهیاری قرار گرفته‌اند.
    جندقیان گفت: 73درصد منابع دولتی در روستاها در دولت یازدهم محقق شده است.

    *مدیریت روستایی در دولت یازدهم،آغاز تحولات مدیریت روستایی
    جندقیان اعلام کرد: فرآیند توسعه پوشش مدیریت روستایی در کشور و طی دولت یازدهم، نقطه‌ آغاز تحولات مدیریت روستایی در ایران است.
    وی خاطر نشان کرد: صدور مجوز تاسیس دهیاری‌ها، به عنوان نخستین گام در تشکیل نهاد مدیریت روستایی و به عنوان مستند قانونی اجازه‌ فعالیت رسمی و نیز تخصیص اعتبار یکی از برنامه‌های معاونت امور دهیاری‌هاست که از ابتدای راه‌اندازی این معاونت آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
    وی افزود: به منظور عدالت‌محوری و با هدف بهره‌مندی جمعیت روستایی بیشتر از پوشش خدمات نهاد دهیاری و با عنایت به محدودیت‌های اعتباری در این زمینه از ابتدای این فعالیت در هر مقطع زمانی حدنصاب جمعیتی خاصی برای صدور این مجوز در نظر گرفته می‌شود.
    هم اکنون 21میلیون 366هزار و 914 روستایی در 61هزار و 724روستا در کشور زندگی می کنند که 43/28درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار