مدیران خودروعصر اعتبار

قزوین به شهری نمونه در معماری اسلامی و ایرانی تبدیل شود

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: قزوین ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل به شهر نمونه در معماری اسلامی و ایرانی دارد.

قزوین به شهری نمونه در معماری اسلامی و ایرانی تبدیل شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس، علی صادقی‌نیارکی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که ظهر امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: باید دستورالعمل معماری ایرانی و اسلامی در این شهر اجرایی شود.

    وی با اشاره به اینکه بیشتر شهرهای کشور در معماری ایرانی اسلامی اقدامات بسزایی را انجام دادند، عنوان کرد: مسؤولان قزوین از جمله شهرداری قزوین، استانداری قزوین و نظام مهندسی باید همت کنند تا این شهر با توجه به پیشینه تاریخی دارد، در این راستا الگو باشد.

    عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: بناها و عمارت‌های ایرانی و اسلامی صفویه و قاجاریه در قزوین بوده است که این مهم بیانگر هویت شهر قزوین در معماری ایرانی و اسلامی بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای کنیم.

    صادقی‌نیارکی بیان کرد: قزوین ظرفیت‌های لازم برای تبدیل به شهر نمونه در معماری اسلامی و ایرانی دارد به همین دلیل مسؤولان باید در این راستا اقدامات جدی انجام دهند.

    این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرداری قزوین در اجرای ضوابط ساخت و ساز همت مضاعفی می‌کند اما در هنگام بازدید ساختمان‌ها رعایت قوانین از جمله در نظر گرفتن فضای سبز دیده نشده است.

    عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید در ایجاد فضای سبز در ساختمان‌ها توجه ویژه‌ای کنیم، مطرح کرد: باید راهکاری اتخاذ شود تا توجه سازندگان به این موضوع حساس شود و در رعایت کردن قوانین اهتمام قابل توجهی داشته باشند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه این جلسه اظهار داشت: طرحی که با موضوع معماری ایرانی و اسلامی در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین به تصویب رسیده یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند آن را اجرایی کند.

    حکمت‌الله داودی افزود: باید طرح یاد شده در شورای عالی شهرسازی به تصویب برسد تا اگر در شهر قزوین اجرا شد، بدون مشکل باشد و سایر مسؤولان هم در اجرای آن کمک کنند.

    گفتنی است در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین فرج‌الله فصیحی‌رامندی رئیس و اعضای شورا از جمله حسین غیاثوند، فاطمه اشدری، حسین صلح‌جو و عباس ظاهری حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو