مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس فنی آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌:‌

حفظ نمادهای اسلامی در معماری ضروری است

عصر ساختمان- کارشناس فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ گفت:‌ ما باید نمادهای اسلامی در معماری را حفظ کنیم و بر آنها تسلط داشته باشیم.

حفظ نمادهای اسلامی در معماری ضروری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، هادی محمود نژاد ظهر امروز در نشست خبری کارگاه هنری نقش بهشت اظهار کرد:‌ فعالیت خوب و شایسته‌ای به نام کارگاه هنری نقش بهشت به لطف حضرت معصومه(س)‌ در حال رقم خوردن است که آثار برگزاری این کارگاه در عرصه فرهنگ و هنر محسوس خواهد بود.

    کارشناس فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ ادامه داد:‌ آرایه‌های معماری و نمادهای ایرانی و اسلامی در اماکن متبرکه سطح کشور از جمله حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد که تاکنون مغفول بودند و قرار است در کارگاه نقش بهشت با همکاری شهرداری قم و کانون هنر شیعی به این جلوه‌های معماری در حرم حضرت معصومه(س) پرداخت شود.

    وی افزود: ما نمادها و اشکال مختلفی در معماری اسلامی داریم که گاه این نمادها مورد استفاده دشمنان ما قرار می‌گیرد. ما باید این نمادهای اسلامی در معماری را حفظ کنیم و بر آنها تسلط داشته باشیم. فعالیت‌هایی همچون کارگاه نقش بهشت برای اثبات نمادهای اسلامی لازم است تا نشان بدهیم که این نمادها برای اسلام و تشیع است تا از دستبرد دشمنان حفظ شود.

    محمودنژاد با اشاره به لوگوی کارگاه هنری نقش بهشت گفت:‌ طراحی لوگوی به عهده کانون هنر شیعی بود و حامد مغروری لوگوی کارگاه هنری نقش بهشت را طراحی کرده و قرار است که این لوگو به تابلو و تندیس تبدیل شود، طراحی این کار صورت گرفته و ما به دنبال اجرای آن به صورت زنده در کارگاه هنری نقش بهشت هستیم.

    وی افزود:‌ برای طراحی تندیس کارگاه نقش بهشت از هنر اسلیمی در کاشی و گچ‌بری و دو نوع خط اسلامی استفاده شده است و به دنبال این هستیم که این اثر فاخر را در راستای اهداف کارگاه نقش بهشت تولید کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی