مدیران خودروعصر اعتبار

دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران:

مهندسی معماری را می‌توان به شکل معماری اسلامی ایرانی مطرح کرد

عصر ساختمان:دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: مهندسی معماری یک علم جهانی است و جنبه هنری هم دارد و از طریق فرهنگ اسلامی می‌توان آنرا به شکل معماری اسلامی ایرانی مطرح کرد.

مهندسی معماری را می‌توان به شکل معماری اسلامی ایرانی مطرح کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، عبدالحمید نقره‌کار در همایش بین‌المللی «معاصرسازی سنت‌های معماری اسلامی‌ایرانی» در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مهندسی معماری یک علم جهانی است و جنبه هنری هم دارد و از طریق فرهنگ اسلامی می‌توان آنرا به شکل معماری اسلامی ایرانی مطرح کرد.

    وی با بیان اینکه اسلام فرع و حاشیه نیست بلکه اصل است، افزود: باید مباحث مطروحه در زمینه معماری اسلامی را بصورت علمی، منطقی و قابل دفاع بیان کرد.

    نقره‌کار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی در ایران، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران، تثبیت دولت اسلامی، سلوک اسلامی شهرها و تحقق تمدن نوین اسلامی مراحل پنج گانه در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی در ایران هستند.

    دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: دانش و بینش هنرمند، گرایش و انگیزه هنرمند، شیوه و روش هنرمند، پدیده هنری، تاثیرات اثر هنری بر هنرمندان و مخاطبین و آیه محکمه مراحل مجموع فرآیند های انسانی از جمله خلق آثار هنری، معماری و شهرسازی را تشکیل می‌دهند.

    وی با اشاره به اینکه برای تلفیق فرهنگ اسلامی در معماری و شهرسازی باید چهار رکن رعایت شود، ادامه داد: اسلامی‌بودن قوانین حاکم بر جامعه و شهر، داشتن مدیران متخصص و متعهد، اسلامی ایرانی شدن مراکز آموزشی و داشتن سلوک اسلامی در شهروندان چهار رکن تلفیق فرهنگ اسلامی در معماری است.

    وحید وزیری دبیر اجرایی این همایش نیز اظهارامیدواری کرد: همایش بین‌المللی معاصرسازی سنت‌های معماری اسلامی ایرانی و اولین کنگره استانی معماری و شهرسازی پل بین داشته‌ها و انباشته‌ها باشد.

    وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند الگویی برای بزرگترین آرمان ما تحت عنوان «مدرن شهر دینی» باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو