مدیران خودروعصر اعتبار

در دانشگاه تبریز صورت می‌گیرد

برگزاری کنفرانس "عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام"

عصر ساختمان- کنفرانس "عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام" ، ۳۰ آذر ماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس "عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می‌شود.

    در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند. برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد. این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد. قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه به معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

    این کنفرانس با همکاری دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید مدنی و دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

    "مهندسی عمران و توسعه پایدار"، "مهندسی سازه، زلزله و بهسازی لرزه‌ای"، "مهندسی معماری و توسعه پایدار"، "مهندسی ترافیک، حمل‌ونقل و زیرساخت‌های شهری"، "برنامه‌ریزی، مدیریت و طراحی شهری"، "مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری"، "منظر شهری پایدار و توسعه"، "فرهنگ، جامعه شناسی و روانشناسی شهری"،‌"مرمت بافت‌ها و آثار تاریخی"، "مدیریت ریسک و بحران و راهکارهای ایجاد مدیریت جامع بحران" و "مهندسی شهرسازی و توسعه شهری پایدار" از جمله محورهای این همایش علمی محسوب می‌شوند.

    این کنفرانس فرصتی برای گردهمایی صاحب‌نظران، متخصصان و اندیشمندان در حوزه عمران، معماری و شهرسازی برای تبادل اطلاعات و ارائه یافته‌های پژوهشی نوین در زمینه مذکور است.

    12 آذر ماه آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنفرانس و 17 آذرماه زمان اعلام داوری مقالات است.

    این کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با کد رهگیری مجوز ISC ISSN: 96170-70304 ثبت و نمایه شده است و تمام مقالات پذیرش شده در این کنفرانس دارای امتیاز پژوهشی و نمره پایان نامه هستند و در آن نمایه می‌شوند.

    علاقه‌مندان جهت ارسال مقالات، شرکت در کنفرانس و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پورتال کنفرانس به آدرس www.cau2018.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه کنگره با شماره 04135690422 تماس بگیرند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار