مدیران خودروعصر اعتبار

دکوراسیون داخلی مدرن چه تفاوتی با معاصر دارد؟

عصر ساختمان-دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر ترکیبی تلقی می‌شود چرا که طراح باید اجزای مختلف را بگونه ای کنار هم قرار دهد تا یک فضای جذاب و چشم نواز را به شما ارائه دهد.

دکوراسیون داخلی مدرن چه تفاوتی با معاصر دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، دکوراسیون داخلی مدرن از جمله سبک هایی است که امروزه با توجه به تغییر سلایق افراد جامعه موردتوجه قرار گرفته است و سادگی و استفاده از رنگ¬های خنثی از ویژگی های برجسته آن است.

    دکوراسیون داخلی چیست؟

    در واقع هنر و دانش تقویت فضای داخلی یک ساختمان برای دستیابی به یک محیط سالم­تر و خوشایند­تر برای افرادی است که از این فضا استفاده می‌کنند. در اجرای دکوراسیون داخلی هیچ طرح و برنامه­ی از پیش تعیین شده­ای وجود ندارد و می­توان تلفیقی از سبک­های مختلف را در آن دید. همه چیز در مورد تزئین داخلی محل موردنظر شماست و در کل فرایند بازی کردن با وسایل، رنگ­ها و نورهاست. هر کسی که تا به حال خانه یا محل کار خود را تزئین کرده است، کار یک طراح دکوراسیون را انجام داده است. این کار یک سرگرمی محبوب برای بسیاری از افراد است زیرا شما برای انجام آن به مدرک خاصی نیاز ندارید. دکوراسیون داخلی تنها محدود به منازل نیست، شما می­توانید طراحی هر فضایی از جمله تجاری، اداری، صنعتی و ویلایی را که می­خواهید و یا حتی نمای مکان مورد نظر خود را به متخصصان مجرب شرکت دکو دارکوب بسپارید.

    تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی چیست؟

    تزئین داخلی "لباس" فضایی که قبلاً به خوبی طراحی شده است. اگرچه مردم اغلب فکر می‌کنند دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی یکسان است، اما این‌گونه نیستند. دکوراتورهای داخلی رنگ را برای دیوار شما انتخاب می‌کنند، در حالی که طراحان داخلی آن را خراب می‌کنند تا ساختار اتاق را تغییر دهند. شرکت دکوراسیون داخلی با اضافه کردن وسایل جانبی مانند پرده و فرش، به زیبایی اتاق می‌پردازد. طراحان داخلی بهترین استفاده را از فضای ممکن می­برند.

    یک طراح دکوراسیون داخلی بر زیبایی شناسی یک فضا تمرکز دارد - چگونگی جابجایی وسایل منزل با مبلمان، وسایل تزئینی، یا ایجاد فضایی متناسب با روحیات فرد با ایجاد نورپردازی­ها یا رنگ­ها. دکوراتور داخلی با در نظر گرفتن سلیقه شما و استفاده از سبک­های مختلف و متنوع طراحی داخلی، طرحی همگن در اختیار شما قرار می­دهد. تغییر مجدد دکوراسیون یک اتاق یا به روز کردن یک سبک منسوخ، تحت عنوان دکوراسیون داخلی با استفاده از فضای موجود نام دارد. یک دکوراتور ممکن است تصمیم بگیرد که از عناصر دکوراتیو یا از پرده­های شیک و زیبا برای تأکید بر زیبایی اتاق نشیمن شما استفاده کند. او نمونه‌هایی از ویژگی‌های طراحی را با توجه به شخصیت شما، برایتان انتخاب می‌کند. با تکیه بر اصول روانشناسی، تزئینات داخلی از سبک‌ها و گرایش‌های متنوع را در کنار هم قرار می­دهد تا فضا را متناسب با سلیقه و نیاز شما طراحی ­کند. شرکتهای زیادی وجود دارند که در زمینه طراحی داخلی کار می­کنند اما شرکت دکو دارکوب با تکیه با سابقه طولانی و کادر مجرب خود می­تواند بهترین ایده­ها را متناسب با نیاز و فضای شما برایتان طراحی و اجرا کند.

    دکوراسیون داخلی مدرن

    کلمه "مدرن" یکی از نادرست‌ترین عبارتها در تزئینات است. سبک مدرن امروزی که اغلب با سبک معاصر اشتباه گرفته می‌شود، مبتنی بر جنبش طراحی است که در حدود قرن بیستم شکل گرفته است. مبلمان و دکوراسیون سبک مدرن از مواد طبیعی، رنگهای خنثی یا خاکی و از بین بردن جزئیات غیرضروری تجلیل می‌کند. در حالی که ممکن است در یک ظاهر طراحی معاصر طیف وسیعی از رنگ‌ها را ببینید، سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن از رنگ­های تک استفاده می­کنند و کمتر تلفیق رنگ­های مختلف است.

    تفاوت دکوراسیون مدرن با معاصر

    اگرچه برخی از عناصر طراحی مدرن را می‌توان در طراحی معاصر مشاهده کرد، اما این دو سبک نشانه­های اختصاصی خود را دارند؛ بنابراین طراحی معاصر چیست؟ معاصر به "زندگی یا اتفاق افتادن در حال حاضر" اشاره می‌کند. معاصر، در اصل آن به "لحظه" اشاره دارد که نشان می‌دهد سبکهای مدرن طراحی داخلی در ضمن ادای احترام به گذشته، به روندهای طراحی فعلی اشاره دارند و قدمت آن به دهه 1970 میلادی می­رسد. سبک معاصر واقعاً بی‌نظیر است زیرا عناصر طراحی را از چندین سبک دیگر وام می‌گیرد.

    جنبه مهم دیگر سبک‌های معاصر در طراحی داخلی این است که آنها به طور مداوم در حال تحول هستند. برخلاف سبکهای دیگر که معمولاً به یک نگاه، زمان و روحیه خاص اختصاص می‌یابد، سبک معاصر به سبک‌هایی که امروزه به آن دامن می‌زنند اشاره دارد. در زیر به برخی از تفاوتهای دکوراسیون مدرن و معاصر اشاره می­کنیم:

    سادگی. سبک مدرن به طور قطع بدون سر و صدا و ساده است. مبلمان و دکوراسیون ضمن حذف جزئیات غیر ضروری، بر استفاده از مواد خنثی و رنگهای خاکی متمرکز شده‌اند؛ و هنگامی که صحبت از سبک­های معاصر طراحی داخلی می‌شود، ممکن است بازی رنگها را مشاهده کنید. با این حال، سبک­های مدرن طراحی داخلی، بر روی استفاده از رنگ‌های تک رنگ و وسایلی است که بدون پیروی از الگوی مشخصی در اتاق‌های سفید یا تک رنگ قرار گرفته­اند، تمرکز دارد.
    جنس مواد مورداستفاده. طراحی مدرن دارای عناصر چوبی و سازگار با زمین است. به منظور حفظ ظاهر و سادگی، سبک‌های مدرن طراحی داخلی تمایل به استفاده از ترکیب قابل توجهی از مواد طبیعی دارند. این مواد شامل سنگ، چوب و چرم طبیعی است. در حالی که سبک‌های معاصر طراحی داخلی، مواد صنعتی را انتخاب می­کنند، آنها معمولاً با بتن، فولاد و سایر عناصر الهام گرفته از صنعت همراهند.
    طرح مبلمان. طرح‌های مبلمان معاصر کمی پیچیده است. اگرچه مبلمان استفاده شده در طراحی دکوراسیون مدرن از طرح­های ساده پیروی می­کنند، اما مفاهیم طراحی مبلمان مدرن طبیعی­تر هستند. مبلمان طراحی شده معاصر معمولاً ترکیبی از راحتی و زیبایی است. جنس فلزاتی مانند نیکل، فولاد ضد زنگ و کروم نیز در بین مبلمان و اثاثیه که دارای دکوراسیون داخلی معاصر هستند محبوب هستند.
    رنگها. رنگ‌های مدرن معمولاً رنگ‌های خاکی هستند. پالت‌های رنگی یکی از بارزترین عناصر در طراحی مدرن در مقابل معاصر است. سبک‌های طراحی داخلی معاصر، تمایل به استفاده از رنگهای تیره سیاه و سفید و خاکستری دارند. رنگهای دیگری نیز می‌توانند وارد شوند، اما این رنگ‌ها معمولاً رنگ­های روشنی مانند نیلی، قرمز و نارنجی هستند. با این حال، رنگ‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون مدرن تمرکز خود را بر روی رنگ‌های طبیعی و سایه‌های فیروزه‌ای، قهوه‌ای و سبز متمرکز می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی