مدیران خودروعصر اعتبار

رنگ‌های دکوراسیون سال ۲۰۲۰

عصر ساختمان- رایج‌شدن برخی رنگ‌ها، به‌خصوص در هر سال، از اتفاقاتی که در دنیا به وقوع می‌پیوندد اثر می‌پذیرد. رنگ‌هایی که بناست در سال ۲۰۲۰ در و دیوار دنیای‌مان را رنگی کنند از سال‌های پیش محدودتر شده‌اند.

رنگ‌های دکوراسیون سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فرارو، رایج‌شدن برخی رنگ‌ها، به‌خصوص در هر سال، از اتفاقاتی که در دنیا به وقوع می‌پیوندد اثر می‌پذیرد. رنگ‌هایی که بناست در سال 2020 در و دیوار دنیای‌مان را رنگی کنند از سال‌های پیش محدودتر شده‌اند. در سال 2020 پای رنگ‌هایی در میان است که براق هستند و طبیعت را در ذهن تداعی می‌کنند.

    درست همانطور که پیش بینی شرایط آب و هوا بدون تجهیزات مورد نظر غیر ممکن است، پیش بینی رنگ‌های خاص "ترند شده" برای سال آینده بدون بینش جهانی و متخصصان صنعتی و تجهیزات نوظهور غیرممکن خواهد بود.

    با توجه به گزارش سالانه Color Trend Dulux، رنگ‌های متدوال در هر سال نیز درست مانند دنیای مد، طراحی داخلی و غذا، و تمامی مسائلی که در دنیا می‌گذرد، تحت تاثیر اتفاقاتی هستند که در دنیای اطراف ما رخ می‌دهند. از این رو جای تعجب ندارد، که در سال 2020 با توجه به دغدغه‌های سال گذشته و اکنون نظیر محیط زیست و تغییرات آب و هوایی که سبب افزایش تمرکز‌ها بر مسائل تندرستی و سبک زندگی سالم و پایدار شده است، رنگ‌های سال نو الهام گرفته از زمین و حاصل از مشاهده طبیعت باشند. از همین رو، رنگ‌هایی با طیف خاکی و گرم خنثی مانند سبز و آبی ملایم بسیار محبوب‌تر از همیشه در نظر‌ها جلوه کرده اند.

    این ترند‌های رنگی تحت تأثیر آنچه در جهان پیرامون ما اتفاق می‌افتند، هستند. امروزه تمرکز اکثر افراد بر سلامت روان بیشتر شده است، تاکید بر حفظ منابع و محیط زیست نیز افزایش پیدا کرده و سبب شده تا توجه بیشتری به سمت رنگ‌های خنثی و طبیعی شود.

    رنگ‌های سال 2020 نسبت به سال‌های گذشته قرار است از پس زمینه‌ای مناسب برای اسباب رنگی پشتیبانی کند. رنگ‌های درخشان و براق کمی محبوبیت خود را از دست داده اند و هم اکنون تحت تأثیر طبیعت قرار گرفته اند. در واقع در دوز‌ها و ابعاد کوچک تری ظاهر می‌شوند - به دیوار‌ها و جزئیات آن فکر کنید - در اغلب مواقع برای قسمت‌هایی جزئی مانند مبلمان‌هایی با ظاهر مجلل استفاده می‌شوند. رنگ‌های خنثی عموما کمی پیچیده و طبیعی هستند که حس سکون و آرامش را به مخاطب می‌دهند. این رنگ‌ها الهام گرفته از طبیعت با جذابیت و ایجاد حس پایداری که دارند، به عنوان یک رنگ خنثی ظاهر می‌شود.

    رنگ مات و روشن؛ ساده، اما پرهیاهو!

    در حالی که طیفی از رنگ‌ها در سال 2020 شاهد تغییراتی هستند، رنگ‌های براق کم کم به دست فراموشی سپرده می‌شوند و رنگ‌های روشن مات جایگزین آن‌ها می‌شوند. صورتی هزاره‌ای (millennial pink) به رنگ صورتی ملایم دیگر از صحنه‌ها خارج می‌شود و جای خود را به رنگ دیگری می‌دهد. رنگ قرمز یاقوتی یا لعل (ruby reds) در کنار صورتی خاکی، ترکیبی از بنفش و صورتی که غلیظ نیست جایگزین کهربایی می‌شود.

    این طیف رنگی روشن مات با ویژگی‌های متفاوت و رنگ قرمز بورگاندی، بادمجانی، قهوه‌ای خاکی، قرمز مایل به قهوه‌ای و رنگ مرجانی کم رنگ همراه شده است. این رنگ‌ها تداعی کننده فضای دیسکو در دهه 70 میلادی هستند. این طیف از رنگ‌ها متناسب فضا‌هایی خاص و شاخص می‌باشند.

    این پالت رنگی می‌تواند برای اتاق خوابی مجلل، اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی بسیار مناسب و مهیج باشد و همچنین جلوه خاصی به فضا می‌بخشد. در میان این رنگ‌ها، صورتی که جزو رنگ‌های محبوب سال اخیر است دیده می‌شود، تنها با این تفاوت که با شیوه‌ای خنثی‌تر و مات‌تر ظاهر شده است در کنار طیفی از صورتی گرم و خاکی.

    رنگ خنثی و خاکی؛ سادگی فیسوفانه!

    در سال 2020، رنگ‌های خاکی و خنثی بسیار دیده خواهند شد. اما بهتر است دیگر انتظار نداشته باشید همان طیف رنگی قرمز مایل به قهوه‌ای (terracotta) و طوسی روشن را که سال گذشته در همه جا آن را می‌دید، ببینید.

    در این سال بیشتر با رنگ‌های خنثی ملایم مواجه می‌شویم، که حس سکون و آرامش را به بیننده می‌دهند. رنگ‌های خاک رس، با جلوه‌ای گرم، خاکی و طبیعی خود، به عنوان یک رنگ خنثی ظاهر می‌شوند.

    پالت Grounded Dulux ترکیبی از رنگ‌های خنثی، ملایم و دوست داشتنی هستند که از خاکستری کم رنگ و کرم در کنار رنگ بنفش ملایم گرفته تا رنگ مرجانی گرم و مات را شامل می‌شود. شرکت دلوکس پیشنهاد می‌کند برای سال 2020 یک پالت رنگی خنثی دارد که احساس آرامش و پایداری را در فضا و بیننده ایجاد می‌کند. همچنین با اضافه کردن رنگ طلایی و مرجانی به این ترکیب، دیگر نگرانی در رابطه با جلوه‌های تجملاتی خانه تان نخواهید داشت.

    توصیه: رنگ یاسی را در کنار خاکستری مایل به سبز، در عوض رنگ سبز، در ترکیب رنگی دکوراسیون استفاده کنید.

    رنگ آبی و سبز؛ اقیانوس در نگاه خانه

    اگر نگاهی به پیش بینی‌های رنگی در سال 2020 بیندازید، متوجه خواهید شد که رنگ‌های سبز و آبی با الهام از طبیعت و طیف رنگی اقیانوس‌ها و کره زمین می‌باشند که رنگ غالب طبیعت به شمار می‌روند.

    شرکت Pantone اعلام کرده است، رنگ "سبز نعنایی" به عنوان Pantone Colour of Year حرف اول را در میان رنگ‌ها در خیابان‌ها می‌زند و بسیار پرطرفدار است؛ بنابراین آیا می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که امسال از رنگ‌های سبز و آبی اقیانوسی خبری نخواهد بود؟ خیر، کنار گذاشتن این دو رنگ اشتباه محض است! شما تنها زمانی که به دریا نگاه می‌کنید متوجه خواهید شد، هر فردی این حرف را می‌زند مطمئنا دچار اختلال بینایی شده است.

    کارشناسان شرکت Dulux معتقدند، رنگ سبز و آبی ترکیبی همیشه جذاب و روح بخش متشکل از سایه‌های موجود در امواج اقیانوس و طبیعت هستند و اضافه شدن این رنگ‌ها در کنار طیفی از رنگ‌های لاجوردی و کهربایی ممکن است در صورت استفاده از رنگ‌های طبیعی، سبک و موج جدیدی به دنیای دکوراسیون و طراحی وارد کند.

    در این پالت رنگی، احساس سبکی و جاری بودن وجود دارد که از خلاقیت و ماجراجویی صحبت می‌کند، در حالی که سایه‌های گرم و خاکی باعث ایجاد زیبایی و آرامش می‌شوند. این پشتوانه‌ای ایده آل برای ترکیب اسباب و اثاثیه‌های متعلق به هر دوره زمانی است، مانند ترکیبی از لوازم اوایل دهه 80 میلادی تا وسایل ظریف و مدرن امروزی.

    توصیه: اگرچه دنبال کردن دنیای مد می‌تواند مسئله‌ای جذاب و جالب باشد، اما درست هنگامی که قصد داشته باشید از این رنگ‌ها برای دکور و طراحی فضای داخلی خانه استفاده کنید، حتما سلیقه شخصی خود را در نظر داشته باشید. رنگ‌ها در خانه انگیزه دهنده هستند و باید روحیات خانه و شخص مذکور ساکن را بازنمایی کنند.

    رمز شب؛ سبزِ سبز ِسبز

    از قضا، هرچه بیشتر وقت خود را در مقابل نمایشگر‌ها و دور از طبیعت قرار دهید، به طور فزاینده‌ای از تأثیرات مثبت جهان طبیعی بر سلامت روحی و جسمی خود آگاه می‌شوید. طبیعت به ما الهام می‌بخشد که به روش‌های خلاقانه‌ای برای ارتباط با محیط اطراف مان فکر کنیم، حال این می‌تواند از طریق کاشت گل و گیاه یا سبزیجات در فضای گلخانه باشد یا شیوه‌ای دیگر.

    یکی دیگر از ابزار‌های قدرتمند برای بازگشت به طبیعت استفاده از رنگ سبز در فضای داخلی و دکور‌های خانگی است. طیف رنگی سبز در محیط سبب ایجاد آرامش می‌شود و تا حدودی کمک می‌کند تا از فضای دنیای دیجیتال دور شوید. طیف رنگی سبز شامل سبز زیتونی روشن، سبز مغز پسته‌ای ملایم تا سبز جنگلی می‌شود. پالت پیشنهادی شرکت Dulux، در ارتباط با استفاده از رنگ سبز بیان می‌کند که این رنگ باعث ایجاد فضایی آرام و دلنشین در خانه می‌شود.

    رنگ‌ها و بافت‌های موجود در رنگ سبز را می‌توان در اشکال مختلفی استفاده کرد. علاوه بر گرمایی که به خانه می‌بخشد این حس را به افراد ساکن خانه نیز به خوبی انتقال می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو