مدیران خودروعصر اعتبار

تزیین گوشه‌های خانه با ایده‌های خلاقانه

عصر ساختمان- تزئین گوشه‌های خالی خانه با گلدان‌های آویزی به فضای یکنواخت و کسل‌کننده منازل نشاط و طراوت می‌بخشد. شما می‌توانید با انجام این‌کار از فضای غیرمفید منزل خود استفاده بهینه کنید و از فضای زیر گلدان‌ها نیز برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده کنید.

تزیین گوشه‌های خانه با ایده‌های خلاقانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از زندگی آنلاین، درهر خانه‌ای، فضای مرده یا فضای ناکارآمد در گوشه‌وکنار و کنج پیدا می‌شود. فضایی که نمی‌دانید باید چه استفاده‌ای از آن بکنید تا خالی و بلا استفاده نماند. فضای بین دوستون یا فرورفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، یک دیوار صاف بین دو اتاق، زیر راه پله‌ها، کنارپنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه و... هم یک فضای مرده به حساب می‌آیند.

    طراحی و تزیین دکوراسیون این کنج‌ها اگر به خوبی انجام شود، در زیباتر به نظر رسیدن خانه تاثیرگذار است و مشکل کمبود فضا و بهترین استفاده از فضاهای‌خالی خانه روحل می‌کند.

    گوشه آشپزخانه‌تان را با انواع چای‌ها پر کنید
    یک ایده ناب که این روزها در طراحی خانه‌های مدرن هم برای پرکردن گوشه‌ها به‌کار می‌رود، راه انداختن یک چای‌خانه است. شما می‌توانید گوشه آشپزخانه با یک چای‌ساز خوب و طاقچه‌ای کوتاه، چای‌خانه‌ای راه‌اندازی کنید و انواع دمنوش‌ها و چای‌ها را درست کنید.

    گوشه‌های خالی خانه را با آینه‌های قدی پر کنید
    برای پرکردن گوشه‌های خانه‌تان، آینه‌های قدی را در این فضاها قرار دهید تا این فضای فراموش شده به نقطه کانونی منزل تبدیل شود.

    از فضای بالای رادیاتورها استفاده کنید
    رادیاتورها در خانه کنج‌هایی درست می‌کند که با هیچ وسیله‌ای نمی‌شود آن ‌را پرکرد بنابراین به‌یکی از مشکلات بزرگ طراحی داخلی تبدیل می‌شوند و دست‌وپای صاحب‌خانه را می‌بندد. برای پرکردن دیوار بالای رادیاتورها، می‌توانید از تابلوهای بزرگ و کوچک استفاده کنید ولی اگر فضا زیاد است می‌توانید یک کتاب‌خانه دیواری در این قسمت نصب نمایید.

    طبقه‌هایی در گوشه خانه‌تان درست کنید
    برای این‌که گوشه خانه‌تان خالی نباشد و بتوانید ازآن استفاده کاربردی نمایید، می‌توانید طبقه‌هایی را در گوشه‌ها نصب کنید و یا یک میز سه گوش قرار دهید و خرده ریزه‌هایتان مثل شارژر موبایل، خودکار، ماژیک‌های رنگی، سررسیدهای حساب و تقویم و دفترچه تلفن را روی آن بگذارید و از هر سانتی‌متر خانه‌تان به ‌درستی استفاده کنید.


    گوشه خانه کوچکتان را با گلدان‌های کوچک تزیین کنید
    اگر خانه‌تان متراژ کمی دارد لازم نیست برای دکور کردن گوشه‌های خانه از گلدان‌های بزرگ استفاده کنید بهتر است سراغ گلدان‌های کوچک بروید و در کنج‌خانه دو یا سه گلدان کوچک قرار دهید. شما می‌توانید گلدان‌های کوچک کاکتوس را در گلدان‌های رنگی متفاوت روی یک نیمکت چوبی بچینید و منزل‌تان را زیباتر نمایید.

    گوشه‌های خالی خانه را با آرشیوی از فیلم‌ها پر کنید
    اگر می‌خواهید یک فضای دوست داشتنی و کلاسیک برای منزل خود ایجاد کنید، یکی از گوشه‌های خالی خانه خود را به آرشیوی از فیلم‌ها یا به یک گرامافون قدیمی همراه با صفحات موسیقی اختصاص دهید.

    در خانه‌های مجلل از گلدان‌های بزرگ استفاده کنید
    برای پرکردن گوشه خانه‌های مجلل و لوکس از گلدان‌های بزرگ با گونه‌هایی از برگ‌های خاص مانند گلدان‌های بنجامین ابلق مادرها استفاده نمایید. گلدان‌های بزرگ دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید با سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

      یک رخت‌آویز گوشه اتاق خواب‌تان قرار دهید
    قراردادن رخت‌آویز لباس‌ها گوشه اتاق یکی از ترفندهای مدرن جلوه دادن خانه‌ها از نگاه طراحان داخلی است. در طراحی اتاق‌های‌خواب بزرگ رخت‌آویزها را بدون داشتن هیچ‌گونه کاور و پوششی قرار می‌دهند و فقط لباس‌هایی را روی آن آویزان می‌کنند که بهترین رخت و لباس‌های شما هستند.

    گوشه اتاق خوابتان را، اتاق کار خود کنید
    اگر شما برای کارکردن در خانه محل مناسبی ندارید و نمی‌دانید لوازم مورد نیاز برای کارهای روزمره‌تان را در کجای خانه کوچک‌تان جای دهید بهتر است که یکی از اتاق‌های خانه را که فضای کنج دست نخورده‌ای دارد را برای قراردادن این لوازم انتخاب کنید و به‌راحتی و البته با کمی نظم و ترتیب، پرونده‌های کاری را درآن‌جا بچینید.

    جایی برای دمطالعه‌تان رست کنید
    با قرار دادن یک صندلی راحتی ساده و یک چراغ پایه بلند، بدون نیاز به میز و لوازم اضافی دیگر در گوشه اتاق‌تان یک اتاق مطالعه کوچک درست کنید و سبد کتاب‌های کوچکی را در کنار صندلی قرار دهید تا یک جای مطالعه خوب برای ساعت‌های خلوتی خانه داشته باشید.

    گوشه‌های خالی خانه خود را با قاب عکس‌های زیبا پر کنید
    در گوشه‌های خالی خانه‌تان که یک نقطه کانونی برای جلب توجه ساکنین و مهمانان است، قاب عکس‌های خانوادگی و تصاویر هنری قرار دهید و یکی دو صندلی یا مبل راحتی در این گوشه خالی قرار دهید و یک فضای دنج و دوستانه بسازید.

    در گوشه‌های خالی خانه گلدان‌های معلق نصب کنید
    تزئین گوشه‌های خالی خانه با گلدان‌های آویزی به فضای یکنواخت و کسل‌کننده منازل نشاط و طراوت می‌بخشد. شما می‌توانید با انجام این‌کار از فضای غیرمفید منزل خود استفاده بهینه کنید و از فضای زیر گلدان‌ها نیز برای قرار دادن وسایل دیگر استفاده کنید.

    تزئین گوشه خانه با وسایل قدیمی
    بهترین وسایلی است که می‌شود آن‌ها را در گوشه دنج خانه جای داد، وسایل قدیمی و یا یادگاری‌هایی هستند که از مادربزرگ‌تان به شما به ارث رسیده‌اند. شما می‌توانید وسایلی مانند یک چرخ خیاطی را بر روی میزی قدیمی قرار دهید. وسایل چیده شده باید به تناسب فصل تغییر کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی