مدیران خودروعصر اعتبار

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی

عصر ساختمان- انتخاب سبک دکوراسیون منزل از جنبه‌های متفاوتی دارای اهمیت است و می‌تواند تأثیرات بسیاری را در شرایط خانه شما داشته باشد.

دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از برترین ها، در وهله اول نظم و ترتیب شکیل حاکم بر خانه می‌تواند آن را برنامه‌ریزی‌شده‌تر و زیباتر جلوه دهد، به علاوه اینکه انتخاب درست سبک دکوراسیون می‌تواند تا حدودی نشان‌دهنده سلیقه صاحب‌خانه و همین‌طور روحیات و افکار او باشد، به همین دلیل هم هست که هر فردی بنا بر سلیقه و روحیات خود و همین‌طور شرایط موجود در فضای خانه دست به انتخاب سبکی از چیدمان وسایل می‌زند.

    یکی از سبک‌های پرطرفدار دکوراسیونی که در کشور‌ها و فرهنگ‌های مختلف با اقبال بالایی روبه‌رو شده دکوراسیون به سبک فرانسوی است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سبک آن را بسیار شکیل و شیک کرده و به همین دلیل نیز افراد بسیاری آن را در اولین انتخاب‌های خود جای می‌دهند. در این مطلب با شما هستیم تا به سبک دکوراسیون فرانسوی بپردازیم و آن را بیشتر بشناسیم.

    اولین چیزی که در رابطه با دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی به ذهنمان می‌رسد منحصربه‌فردی و شیکی آن است که اتفاقاً چیزی به جز این هم انتظار نمی‌رود. در سبک چیدمان فرانسوی یکی از اصلی‌ترین عناصر، زیبایی‌شناسی و همین‌طور رعایت سلیقه و هنر است.

    در همین رابطه نیز می‌توان به خوبی شاهد احترام به تاریخ هنر و فرهنگ در نوع و سبک این دکوراسیون بود. معماری داخلی و خارجی فرانسوی متعلق به دوره‌ای خاص از تاریخ هنر است و همین موضوع نیز در سبک دکوراسیونی آن‌ها با چنین پیشینه‌ای تاریخی به خوبی نمود پیدا می‌کند.

    در دکوراسیون به سبک فرانسوی عناصر مشخصی وجود دارد که به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد، چیز‌هایی همچون نورپردازی، اکسسوری، آثار هنری و… معمولاً آثار هنری مورد استفاده در این سبک از ریزه‌کاری‌هایی باارزش ساخته شده‌اند که از سبک و الگوی خاصی نیز پیروی می‌کنند، بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که عنصر مشترک در تمامی چیدمان‌ها به سبک فرانسوی انتخاب آگاهانه وسایل همراه با لذت بصری آنهاست، به همین دلیل هم هست که برای طراحی این سبک از دکوراسیون باید حوصله و سلیقه بسیاری را به کار بگیرید.

    یکی از موارد مهمی که از اولویت‌های دکوراسیون به سبک فرانسوی به شمار می‌رود وجود تنوع در اجزا است. در این نوع از چیدمان ترتیب و یکدستی وسایل به صورت یکپارچه‌ای وجود ندارد، اما با این حال ترکیب و تلفیق آن‌ها بسیار متناسب و همین‌طور شیک دیده می‌شود. با وجود این تنوع در شکل و چیدمان اجزا، شعار ثابت سبک دکوراسیون فرانسوی سادگی آن است. شما می‌توانید در این سبک از دکوراسیون خود با انتخاب هر وسیله‌ای که به شما حس خوبی می‌دهد روح و سرزندگی را در محیط خانه‌تان به جریان درآورید.

    مبلمان ایده‌آل در سبک فرانسوی باید به شکل منحصربه‌فردی انتخاب شوند، البته این ویژگی صرفاً به گرانی یا لوکس بودن آن ارتباطی پیدا نمی‌کند. شما می‌توانید صندلی‌هایی چوبی و یا فولادی را برای مبلمان خود انتخاب کنید و پشتی‌های آن را به شکلی منحنی و راحت در نظر بگیرید.

    یکی از نکات مهمی که باید در این سبک از چیدمان در نظر داشته باشید آن است که لازم نیست از یک رنگ ثابت برای وسایل استفاده کنید، اما این بسیار مهم است که وسایل شما از یک یکپارچگی و هماهنگی رنگی متناسبی برخوردار باشد.

    رنگ‌هایی که در چیدمان به سبک فرانسوی مورد استفاده قرار می‌گیرند بیشتر به سمت خنثی گرایش پیدا می‌کنند و غالباً در همین حوزه نیز باقی می‌مانند، اما شما می‌توانید کمی فراتر از این پیش بروید و رنگ‌هایی خارج از این طیف را نیز مورد استفاده قرار دهید. با این حال توصیه ما این است که تا جای ممکن با بیش از حد فراتر رفتن از مجموعه رنگ‌های خنثی از فضای فرانسوی دکوراسیون خود فاصله نگیرید.

    توصیه ما این است که در انتخاب رنگ در دکوراسیون فرانسوی خود به صورت کنترل‌شده عمل کنید و بیشتر به سمت رنگ‌های پاستلی بروید. در این میان ترکیب‌هایی ظریف، باوقار و یکپارچه را نیز از یاد نبرید. در کل استفاده از رنگ مشترک یا از یک مایه رنگی یکسان می‌تواند حلقه واسطی بین اجزای قدیمی و جدید دکوراسیون منزل شما به شمار آید.

    طبیعتاً انتظار می‌رود که استفاده از عناصر دکوراتیو یا همان وسایل تزئینی در سبک دکوراسیون فرانسوی از جایگاه خوبی برخوردار باشد. شما می‌توانید در این نوع از چیدمان خود از انواع مجسمه‌های چینی و شیشه‌ای در ابعاد متفاوتی بهره بگیرید.

    به علاوه آنکه قرارگیری جعبه‌های فلزی و حکاکی شده، رومیزی‌های قلاب‌بافی و همین‌طور کوسن‌های تزئینی با نوار‌های قلاب‌بافی نیز در این سبک از چیدمان بسیار دیده می‌شوند. توصیه ما این است که با انتخاب هر کدام از این عناصر دکوراتیو تمام تلاش خود را به کار بگیرید که خانه‌تان جلوه زیبا و البته ظریفی پیدا کند و زیبایی بصری خود را حفظ نماید.

    همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد عنصر روشنایی در دکوراسیون منزل به سبک فرانسوی از اهمیت بالایی برخوردار است. این سبک از چیدمان غالباً غرق در نور و روشنایی است و فرقی هم نمی‌کند که برای این کار به سراغ نور طبیعی بروید یا مصنوعی.

    شما می‌توانید در این نوع از چیدمان خود به سراغ منابع روشنایی بروید که صرفاً محدود به مد نیستند و می‌توانند محیط خانه‌تان را زیباتر و باشکوه‌تر جلوه دهند. در این سبک از چیدمان استفاده از انواع آباژور، لوستر، چراغ رومیزی و همین‌طور چراغ‌های دیواری توصیه می‌شود و فرقی هم نمی‌کند که بیشتر به سمت کدام از این مدل‌ها گرایش پیدا می‌کنید.

    جایگاه طراحی دیوار در دکوراسیون به سبک فرانسوی بسیار مهم است و نقش منحصربه‌فردی را در زیبایی فضا ایفا می‌کند. در این سبک از چیدمان، دیوار‌ها با رنگ‌هایی مات و یا نیمه مات طراحی می‌شوند و غالباً بر روی آن‌ها نقاشی‌هایی نیز صورت می‌گیرد. علاوه بر این استفاده از کاغذ دیواری نیز یکی دیگر از راه‌های پرطرفدار و البته اصلی در دکوراسیون فرانسوی است. شما می‌توانید با استفاده از عناصر تزئینی از قبیل نقاشی، آثار هنری، چراغ دیواری، آینه و… دیوار خود را طراحی کرده و دکوراسیون منسجم‌تر و زیباتری ایجاد کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو