مدیران خودروعصر اعتبار

با انواع روکش کابینت آشپزخانه آشنا شوید

عصر ساختمان- برای داشتن آشپزخانه ای زیبا باید کابینت های مقاوم و سالمی داشته باشید

با انواع روکش کابینت آشپزخانه آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ساختمانچی، کابینت یکی از وسیله‌های پرکاربرد و با ارزش آشپزخانه است. این وسیله کمک کند تا علاوه بر زیبا دیده شدن فضا تمام وسیله ها و ابزارهای مورد نیاز در این محیط ساماندهی شوند. اما آیا می‌دانید که روکش کابینت آشپزخانه چند نوع است و بهترین آن کدام است؟ امروزه کابینت‌ها از جنس‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها کابینت ام دی اف با روکش‌های متفاوت است. در این مقاله به معرفی انواع روکش‌های کابینت‌ها خواهیم پرداخت.

    روکش اکریلیک
    روکش کابینت آشپزخانه اکریلیک یکی از انواع روکش‌های ترموپلاستیک با قابلیت فرم پذیری و انعطاف پذیری بالا است. این روکش از رایج ترین روکش‌های براق و درخشنده است که با تنوعی از طرح و رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابینت های ام دی افی که با اکریلیک روکش می‌شوند نسبت به کابینت هایگلاس سطح براق تر و زیباتری دارند و علاوه بر آن مقاومت آن‌ها نسبت به خراشیدگی نیز بالاتر است.

    از مزایای روکش اکریلیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    مقاومت بالا در برابر ضربه و خاصیت ترمیم پذیری
    مقاوم در برابر اشعه UV
    عدم تغییر رنگ
    درخشندگی بی نظیر سطوح
    مقاومت در برابر مواد شوینده و پاک کننده‌های شیمیایی
    مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت
    انعکاس نور بیشتر در فضا به علت براق بودن سطوح
    آسانی در تمیز کردن
    روکش اکریلیک

    روکش کابینت آشپزخانه HPL
    روکش کابینت آشپزخانه HPL نوعی لمینت تحت فشار بالا است که از چندین لایه از جمله کاغذ کرافت، کاغذ رنگی، رزین ملامین و رزین فنلیک ساخته می‌شود. این نوع روکش مقاومت بسیار بالایی نسبت به رطوبت، حرارت، آلودگی، مواد شیمیایی و تغییر رنگ دارد. از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع روکش می‌توان به انعطاف پذیری بالا، قابلیت شستشو، عدم پوسیدگی، ترک خوردگی و ورقه ورقه شدن آن اشاره نمود.

    روکش ملامینه

    یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین روکش‌ها برای کابینت ام دی اف روکش ملامینه است. این روکش از کاغذهای دکوراتیو به همراه چسب ملامین فرم آلدئید ساخته شده است و بدون نیاز به چسب مستقیماً بر روی صفحه ام دی اف چسبانده می‌شود. روکش ملامینه در برابر ساییدگی، خراش، حرارت و آب مقاومت بسیار بالایی دارد.

    یکی از ویژگی‌های کابینت با روکش ملامینه این است که لبه‌های این نوع ام دی اف را می‌توان ماشین کاری کرد و بعد از آن لبه‌های آن را با نوار لبه چسباند. قیمت روکش ملامینه بسیار مناسب است و اکثر کارخانه ها مجهز به خط روکش کاری ملامینه هستند. روکش ملامینه دارای سطحی صاف با ضخامت مناسب است که در رنگ های متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابل شستشو نیز هست.

    روکش وینیل یا PVC

    روکش وینیل به ورق‌های پلاستیکی گفته می‌شود که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. صفحات PVC با ضخامت‌های مختلف در طرح و نقش متنوع از جمله مات، براق، طرح دار و … موجود است و به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا برای روکش نمودن در کابینت و پروفیل و ساخت نوار لبه های فرم دار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر ویژگی‌های این نوع روکش قابلیت تاپذیری و ایجاد شیار v شکل روی تخته است.

    کابینت های روکش شده با پی وی سی در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارند و دوام و طول عمر آنها بالا است. این کابینت ها صد در صد ضد آب بوده و پوسته پوسته نمی‌شوند. علاوه بر آن مراقبت و نگهداری از این کابینت‌ها آسان است و به راحتی روی آن‌ها خط و خش ایجاد نمی‌شود.

    روکش کاغذی یا لترون
    فویل‌های کاغذی یا به اصطلاح لترون یکی دیگر از روکش‌هایی است که روی در کابینت ام دی اف قرار می‌گیرد. روکش لترون از یک لایه کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین ملامین فرم آلدئید تشکیل شده است. این روکش‌ها در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. روکش لترون علاوه بر پوشش ورق های MDF برای روکش پروفیل ها و ساخت نوارلبه ها کاربرد دارد. این روکش جزو ارزان‌ترین و رایج‌ترین روکش‌های دکوراتیو محسوب می‌شود که نسبت به سایر روکش ها در برابر رطوبت، حرارت، خش و ساییدگی مقاومت پایینی دارد. روکش های لترون دارای رنگ های جذاب و زیبایی  هستند که می‌توان آن‌ها را متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی انتخاب کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار