مدیران خودروعصر اعتبار

بدری مطرح کرد:

ورود مجلس به رفع ابهامات تعیین عوارض شهری توسط شوراهای شهر

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: رفع ابهامات موضوع تعیین عوارض شهری در طرح درآمد پایدار شهرداری ها بررسی می شود.

ورود مجلس به رفع ابهامات تعیین عوارض شهری توسط شوراهای شهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به اینکه تمام شکایت های واصله به دیوان عدالت اداری برعلیه مصوبات شورا مورد تصویب قرارگرفته و مصوبات شورا درخصوص تعیین عوارض شهری رد می شود، گفت: شورای شهر به استناد  تبصره ذیل ماده 50 قانون مالیات برارزش افزوده می تواند عوارض شهری را وضع کند، در این ماده قانونی تاکید شده شورای شهر می تواند برای هر کالا و خدماتی که ارزش افزوده برای آن تعریف نشده عوارض تعیین کند.

    نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین درمجلس شورای اسلامی، افزود: برای حل این مشکل و رفع ابهامات،  طرح درآمد پایدار شهرداری ها تدوین شد که در کمیسیون ویژه مراحل اواخر بررسی را طی می کند، در این طرح تمامی این موارد تعریف شده و مشخص است که شورای شهر درچه مسائلی می تواند عوارض تعیین کند؛ بنابراین ابهامات قانون رفع شده و دراین راستا درآمد پایدار شهرداری ها نیز مشخص می شود.

    وی با بیان اینکه هرخدمتی درشهرداری تبدیل به منابع مالی می شود، تصریح کرد: علی رغم استنادات قانونی درتعیین عوارض اما برخی از موارد را دیوان عدالت اداری لغو می کند، بنابراین برای حل تناقضات و ابهامات طرح ایجاد درآمدپایداری شهرداری ها تدوین شد.

    بدری با اشاره به پیگیری طرحی درکمیسیون ویژه با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها، گفت:‌ یکی از اهداف اصلی این طرح کمک های دولت به شهرداری ازمحل ارزش افزوده و موارد دیگر به صورت مستقیم دراختیارشهرداری قرار گیرد، زیرا در حال حاضرمنابع ابتدا به خزانه واریز شده  و دولت متاسفانه در گام اول مشکلات خود را حل می کند؛ به عنوان مثال دولت  در جرائم راهنمایی و رانندگی ابتدا هزینه خود را حسابرسی می کند.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، افزود:‌ همچنین یکی از اهداف دیگر این طرح کاهش اتکاء شهرداری ها به عوارض فروش پروانه ساختمانی و یاتراکم فروشی است، از این رو پیش بینی شده که ظرف 10 سال آینده پس از اجرای قانون وابستگی شهرداری ها به عوارض پروانه به کمتر از 10 درصد کاهش پیداکند؛ یعنی به سمت عوارض نوسازی باید پیش رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو