مدیران خودروعصر اعتبار

در یکصدمین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

نحوه اخذ عوارض شهرسازی شهرداری تصویب شد

عصر ساختمان- یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران در یکصدمین جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید.

نحوه اخذ عوارض شهرسازی شهرداری تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حمیدرضا صارمی در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت حمایت از کسب و کار و اشتغال آفرینی، رونق ساخت و ساز در تهران و همچنین تسهیل و دسترسی عموم شهروندان به مسکن، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مسائل، لایحه به شورا تقدیم شده تا بتوان به صورت پلکانی مشوق‌هایی را برای مردم در نظر گرفت.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: شهروندانی که عوارض نوسازی و خدمات شهری را پرداخت می‌کنند از تخفیف 20 درصدی برخوردار می‌شوند و بابت عوارضی که به موقع پرداخت می‌کنند جایزه خوش حسابی می‌گیرند.

    وی با اعلام اینکه صدور پروانه از سال 90 تا 97 در حد معقول بوده است، یادآور شد: در سال 1390 میزان صدور پروانه 28 هزار فقره بوده که تا سال 97 کاهش محدودی داشته است.

    صارمی افزود: صدور پروانه در سال 1400 به پنج هزار و 500 فقره رسید به طوری که کاهش صدور پروانه افزایش محسوسی داشته است. افزایش 300 درصدی عوارض که در راستای جبران کاهش صدور پروانه انجام شده، کاهش ساخت و ساز را نیز به دنبال داشت.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران تأکید کرد: افزایش عوارض اثر محسوسی داشت و یکی از گلایه‌های مردم در مناطق مختلف شهر، افزایش این عوارض بود. لذا درخواست ما این است که اعضای شورا به لایحه رأی دهند.

    صارمی با بیان اینکه فوریت طرح کاملاً واضح است، یادآور شد: شهرداری بخش قابل توجهی از منابع درآمدی را خود تأمین می‌کند. گزارش سازمان بازرسی نشان می‌دهد که در دوره پنجم مدیریت شهری، عوارض 300 درصد افزایش پیدا کرده و آیا ضرورتی بیشتر از بررسی این فوریت وجود دارد؟

    وی همچنین تصریح کرد: ما در تهران هفت درصد بافت فرسوده داریم و 93 درصد باقی مانده آن بافت فرسوده نیست. در مناطق جنوبی نیز افزایش قیمت عوارض از شهرداران استعلام شده است.

    گفتنی است یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران با 13 رأی موافق در جلسه یکصدم شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

    لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه پیشنهاد عناوین و ترتیبات وصول عوارض و بهای خدمات شهرداری تهران برای اجرا در سال 1402 با بیان اینکه باید این لایحه به تصویب شورا و سپس به تصویب شورای عالی برسد و از سوی وزارت کشور ابلاغ شود، اظهار کرد: این طرح تا آبان ماه زمان دارد و عناوین در ابتدا مصوب می‌شود و ساز و کار پرداخت در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    براساس این گزارش یک فوریت لایحه پیشنهاد عناوین و ترتیبات وصول عوارض و بهای خدمات شهرداری تهران برای اجرا در سال 1402 با حداکثر آرا موافق اعضای شورا مصوب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار