مدیران خودروعصر اعتبار

شورای عالی مسکن باید با جدیت الزامات ساخت مسکن را دنبال کند

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارزیابی که مجلس از تولید مسکن با تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن داشت با آنچه که در مسیر اجرای این قانون رقم خورده فاصله معناداری دارد.

شورای عالی مسکن باید با جدیت الزامات ساخت مسکن را دنبال کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا،محمد سرگزی با اشاره به روند اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن بیان کرد: در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شد تا با ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیاز کشور را تامین کنیم. در این قانون یکسری ضوابط و یکسری الزامات برای دستگاه های مختلف پیش بینی شده است. متاسفانه در طول سالیان قبل اهتمامی به ساخت مسکن نشده است. از آنجا که نیاز کشور بیشتر از تولید مسکن بوده ما با یک عقب ماندگی جدی در این حوزه مواجه هستیم.

    از کارشکنی بانک ها تا دستگاه های اجرایی در مسیر ساخت مسکن

    وی در ادامه اظهار کرد: خود این موضوع نیز باعث افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در فضای عمومی جامعه شده است. متاسفانه در طول زمان بعد از تصویب قانون جهش تولید مسکن آن اتفاقی که باید در حوزه ساخت و تامین مسکن رخ دهد، هنوز به وقوع نپیوسته است. بعضا بانک ها در تامین منابع مالی برای ساخت واحد های مسکونی همراهی نمی کنند. برخی از دستگاه های دولتی در واگذاری زمین ها همکاری ندارند.

    ساخت مسکن یکی از شعار های انتخاباتی دولت است

    نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما شاهد یک خلاء در اجرای قانون جهش تولید مسکن هستیم. اگر دولت بخواهد یکی از شعار های مهم انتخاباتی خود یعنی ساخت مسکن را عملیاتی کند حتما باید ستاد معینی متشکل از تمام دستگاه های ذی ربط را به فوریت تشکیل دهد. ما شورای عالی مسکن را داریم که می تواند این نقش را ایفا کند و باید به سرعت و با جدیت و دقت مفاد این قانون را دنبال کند. باید الزامات تولید یک میلیون واحد مسکونی سریعا مهیا گردد.

    وی در ادامه تاکید کرد: در غیر این صورت قطعا دولت در این مسیر موفق نخواهد شد. ارزیابی که ما از تولید مسکن با تصویب قانون جهش تولید مسکن داشتیم با آنچه که در مسیر ساخت یک میلیون واحد مسکونی رقم خورده فاصله معناداری دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو