مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان قم:

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قم برگزار می‌شود

عصر ساختمان- دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان قم از برگزاری این کنگره ۳۰ دی امسال خبر داد.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قم برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیده شبنم فاطمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران اظهار کرد: این کنگره در سال‌های گذشته در سطح بین‌المللی در کشور برگزار می‌شد که از نظر معرفی میراث فرهنگی کشور به دنیا موثر بود.

    وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که فرهنگ بومی‌سازی بر کشور حاکم است و میراث فرهنگی باید به صورت بومی ارائه شود، کنگره در سطح اول به صورت استانی برگزار می‌شود و در نهایت نتایج کنگره‌های استانی برای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی بین‌المللی ارسال می‌شود.

    دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان قم عنوان کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه شهر قم شهری علمی و فرهنگی بوده و صاحبان فکر و اندیشه در این مکان حضور دارند، بتوانیم جمع‌آوری مناسبی از تاریخ شهر قم داشته باشیم.

    وی با اشاره به جمع‌آوری تاریخ قم و مدون کردن آن در محورهای کنگره گفت:‌ جمع‌آوری تاریخ شفاهی قم از دیگر موارد است افراد فراوانی می‌شناسیم که از نظر شفاهی با چهره‌ها، صحبت‌ها و محلات قدیمی قم آشنا هستند ولی هیچ یک مکتوب و مدون برای مسؤولان نیست.

    فاطمی خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین کنگره‌هایی موضوعات پژوهشی در زمینه تاریخ قم در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که به موضوعات تاریخی علاقه‌مند هستند یا برای رساله‌های دکتری و پژوهشکده‌ها استفاده می‌شود.

    وی با اشاره به محورهای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران گفت:‌ حوزه‌های فرهنگی طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی،‌ منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی،‌ معماری و شهرسازی و میراث معماری و شهرسازی مدرن از جمله محورهای این کنگره است.

    دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان قم ‌میراث آب و کشاورزی، میراث آب و کشاورزی و میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته را از محورهای دیگر این کنگره ذکر کرد.

    وی خاطرنشان کرد: افراد تا اول دی ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کنگره  واقع در خیابان انقلاب اسلامی، کوچه 17، خانه تاریخی یزد ارسال کنند و کنگره 30 دی ماه امسال برگزار می‌شود.

    فاطمی با اشاره به نهادهای همکاری کننده در برگزاری این همایش گفت:‌ اداره‌کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری استان قم، استانداری قم، اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ق،‌ شورای شهر قم، شهرداری قم و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در برگزاری این کنگره همکاری داشتند.

    وی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مسجد جمکران،‌ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، جامعة المصطفی العالمیه، دانشگاه قم، دانشگاه آزاد اسلامی استان قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، صدا و سیمای مرکز قم، دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استان قم و خانه طراحان فردا را از دیگر نهادهای مشارکت‌کننده در این کنگره ذکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو