مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در کرمانشاه برگزار می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه نهم دی ماه امسال برگزار می‌شود.

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در کرمانشاه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، جلسه کمیته علمی برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کرمانشاه که در محل سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری کرمانشاه به ریاست معاون عمرانی استانداری برگزار شد.

    معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره اظهار داشت: در سطح استان کرمانشاه حرف های زیادی در حوزه معماری برای گفتن وجود دارد که با توجه به تنوع قومی و زیستی باید مورد توجه قرار گیرد.

    نیک‌کردار افزود: استان کرمانشاه با توجه به شرایط آب و هوایی و تنوع فصلی و همچنین تنوع فرهنگی از لحاظ ساختارهای معماری از تنوع زیادی برخوردار است که باید به درستی معرفی و شناسانده شود.

    وی عنوان کرد: برگزاری کنگره تاریخ معماری فرصت مناسبی است تا یک مستندسازی مناسب در حوزه معماری استان شکل بگیرد که بتواند به عنوان یک مرجع در اختیار آیندگان قرار گیرد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این جلسه، با بیان اینکه چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران امسال ابتدا به صورت استانی برگزار می‌شود، گفت: مقالات برگزیده کنگره های استانی به کنگره ملی ارائه خواهد شد.

    جلیل بالایی هدف از برگزاری این کنگره بازشناسی، معرفی و انعکاس ارزشهای معماری استان کرمانشاه دانست و گفت: این کنگره در هشت محور، حوزه های فرهنگی ـ طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهر سازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و عناصر وابسته شهرسازی برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه علاقه‌مندان و اساتید حوزه معماری و شهرسازی می‌توانند تا تاریخ 5 دی ماه مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند، گفت: این کنگره به صورت یک روزه در تاریخ 29 دی ماه امسال در محل هتل پارسیان شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

    بالایی برگزاری مسابقه عکاسی و نمایش عکسها در زمان کنگره، برگزاری مسابقه اسکیس معماری سنتی و بافت های تاریخی، برگزاری نمایشگاه عکسهای قدیمی کرمانشاه در تکیه معاون‌الملک و برگزاری نمایشگاه آثار معنوی ثبت شده در تکیه بیگلربیگی را از دیگر برنامه‌های جانبی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کرمانشاه عنوان کرد.

    در این نشست در خصوص اعضای کمیته علمی، طراحی پوستر و چگونگی دریافت مقالات و فرایند انتخاب مقالات برگزیده بحث و تبادل نظر شد.

    علاقه مندان میتوانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه به آدرس اینترنتی Kermanshah.chaui.ir  مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار