مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان:

کنگره «تاریخ معماری و شهرسازی» در زنجان برگزار می‌شود

عصر ساختمان- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان برگزار می‌شود.

کنگره «تاریخ معماری و شهرسازی» در زنجان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، یحیی رحمتی اظهار کرد: معماری و شهرسازی در تاریخ کشور به ویژه دوران اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی با اشاره به اینکه در استان زنجان هم هنر و معماری اسلامی نمونه‌های والایی دارد که ذوق و سلیقه هنرمندان دوران مختلف را نشان می‌دهد، تصریح کرد: پرداختن به این آثار، مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه نخستین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این کنگره در طول دی ماه سال جاری و در دانشگاه زنجان برپا خواهد شد.

    رحمتی با اشاره به اینکه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی با محوریت استان‌ها و در هر 31 استان کشور برگزار می‌شود، یادآور شد: معرفی ارزش‌های فرهنگی و آثار تاریخی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود.

    وی با بیان اینکه هشت محور مختلف برای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی، طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی از محورهای این کنگره است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و  راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته را از دیگر محورها کنگره تاریخ معماری و شهرسازی برشمرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی