مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان هرمزگان در بندرعباس

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی این استان گفت: هزار اثر تاریخی در استان هرمزگان وجود دارد که سعی داریم این تعداد را در ۴ سال آینده به ۶۰۰ ثبت ملی برسانیم.

برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان هرمزگان در بندرعباس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس، محسن ضیایی صبح امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی " کنوانسیون حفاظت میراث فرهنگی زیر آب اظهار داشت: امیدواریم برگزاری این کارگاه یک حرکت خیر شود برای برنامه‌های آتی سازمان میراث فرهنگی کشور در سطح شهرستان بندرلنگه و بندرکنگ که دارای استعدادهای خوبی در بحث‌های گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی هستند.

    وی افزود: برنامه‌های خوب این اداره در میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در یکی از پایلوت‌های اصلی خود در شهرستان بندرلنگه در شهر کنگ است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اضافه کرد: این کارگاه به مدت سه روز ادامه دارد که امروز دومین روز از این کارگاه با حضور خانم استر کیش لاروش مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران و باستان‌شناسان قوی و با تجربه از یونسکو در حال برگزاری است.

    ضیایی تصریح کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی بندرکنگ یک هدیه به مردم هرمزگان است و همچینین تلاش‌هایی شده برای برگزاری کنگره تاریخ شهرسازی و معماری کشور، در هشت سال گذشته 3 دوره به صورت مستمر به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی انجام می‌شد و سال 95 دکتر طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور برنامه‌ریزی کردند این کنگره را تمامی استان‌ها به صورت مختص برای استان خود برگزار کنند.

    وی اضافه کرد: در پایان جمع این استان‌ها یک کنگره خوب را در ارگ بم استان کرمان برگزار خواهند کرد، استان هرمزگان هم پیش قدم بوده و برنامه‌ریزی در این خصوص با شورای سیاستگذاری و شورای علمی خود به عمل آورده و با راه‌اندازی سایت کنگره در سطح استان و در سطح کشور ارزیابی مطلوبی پیش‌بینی شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: در تاریخ 8 و 9 دی ماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان هرمزگان در شهر بندرعباس خواهیم بود.

    ضیایی یادآور شد: در استان هرمزگان 236 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است، اما آن‌چیزی که ما شناسایی کردیم بیش از هزار اثر تاریخی در استان هرمزگان وجود دارد که با همکاری معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور در بحث اعتبارات استانی و ملی این تعداد را در 4 سال آینده به 600 ثبت ملی برسانیم.

    وی در پایان بیان داشت: در سطح استان 13 شهرستان داریم که در آنها اغلب اداره میراث فرهنگی به صورت نمایندگی اداره می‌شد از مجموعه 13 شهرستان 6 شهرستان به اداره ارتقاع پیدا کرد و در ماه‌های آینده اداره بندرلنگه تجهیز و به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو