مدیران خودروعصر اعتبار

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایلام برگزار می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان ایلام خبر داد.

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایلام برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل ازایسنا، «عبدالمالک شنبه‌زاده» اظهار کرد: کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که سه دوره آن به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌اللهزاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان بعد از انقلاب اسلامی است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و...در نوع خود کم‌نظیر بوده و چهارمین دوره آن پس از یک دهه تعویق، در اردیبهشت‌ماه سال آینده با نگاهی متفاوت برگزار خواهد شد.

    وی بابیان اینکه سه دوره قبل فتح بابی برای شناخت موضوع تاریخ معماری شهرسازی ایران بود و چهارمین دوره این کنگره پشتیبان و حمایت‌کننده جریانی است که بعد از برگزاری سه دوره کنگره اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این دوره کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در کنار طرح مباحث علمی و فرهنگی، فرصتی برای جریان سازی در حوزه حفاظت و ایجاد طنین توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در کشور را فراهم خواهد ساخت.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام عنوان کرد: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خودشان را برگزار کنند تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به‌صورت مداوم و پایدار کمک کند.
    شنبه‌زاده با بیان اینکه استان ایلام به‌عنوان اولین استان برگزارکننده، طلایه‌دار این رویداد ارزشمند با حضور معاون میراث فرهنگی کشورومقامات استانی است، گفت: این کنگره روز یکشنبه مورخ 14 آذر در دانشگاه ایلام برگزار خواهد شد.
    به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی استان، شنبهزاده خاطرنشان کرد: محورهای کنگره در قالب حوزه‌های فرهنگی، طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی - منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی - سازه در تاریخ معماری و شهرسازی - باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی –میراث معماری و شهرسازی مدرن- میراث آب و کشاورزی - میراث فرهنگی ناملموس – راه‌های فرهنگی وعناصروابسته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار