مدیران خودروعصر اعتبار

طالبیان خبر داد:

برگزاری کنگره‌های استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران

عصر ساختمان:کنگره های استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران از سوی ۳۱ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از شهریور تا بهمن ماه سالجاری طی یک دوره ۵ ماهه برگزار می شود.

برگزاری کنگره‌های استانی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا، دبیر علمی این کنگره با اعلام این خبر گفت: تاکنون استان‌های گیلان، فارس، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری،گلستان، کرمانشاه، قم و هرمزگان به مرحله اطلاع‌رسانی و فراخوان مقاله رسیده‌اند.

    محمد حسن طالبیان با تاکید بر اهمیت برگزاری این کنگره افزود: کنگره‌ی تاریخ معماری و شهرسازی ایران که سه دوره به همت مرحوم دکتر باقر آیت‌الله زاده شیرازی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در ارگ بم برگزار شد از رویدادهای ارزشمند فرهنگی کشورمان بعد از انقلاب اسلامی  است که به دلیل محتوای علمی، هنری، فرهنگی و ... در نوع خود کم‌نظیر بوده است.

    به گفته وی  چهارمین دوره برگزاری این کنگره پس از یک دهه تعویق، در سالجاری با نگاهی متفاوت برگزار خواهد شد.

    معاون میراث فرهنگی کشور در زمینه تفاوت برگزاری این کنگره با کنگره های پیشین اظهار داشت: برای اولین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد تمام استان‌های کشور به‌ صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خودشان را برگزار کنند تا این رویکرد در استان‌ها به جریانی تبدیل شود که به ارتقاء حفاظت از میراث فرهنگی به‌صورت مداوم و پایدار کمک کند.

    طالبیان در خصوص اهمیت برگزاری این کنگره افزود: سه دوره کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران که در سال‌های گذشته برگزار شد فتح بابی برای شناخت موضوع تاریخ معماری و شهرسازی ایران بود. چهارمین دوره این کنگره  پشتیبان و حمایت‌کننده جریانی است که بعد از برگزاری سه دوره کنگره اتفاق افتاده است؛ از این ‌رو در این دوره، کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران درکنار طرح مباحث علمی و فرهنگی، فرصتی برای جریان سازی در حوزه حفاظت و ایجاد طنین توجه به حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی در کشور را فراهم خواهد ساخت.

    دبیر علمی چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با اشاره به اینکه کنگره‌های استانی برای نخستین بار با توجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و با تاکید بر تاریخ معماری و شهرسازی هر استان برگزار می شود گفت:  حوزه‌های فرهنگی ـ طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظرهای فرهنگی و شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته به موضوع تاریخ معماری و شهرسازی هر استان از جمله محورهای مورد تاکید در این کنگره های استانی به شمار می رود.

    طالبیان با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره های استانی حضور، حمایت و مشارکت جدی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با میراث فرهنگی هر استان را ایجاد کرده است افزود: امیدواریم با برگزاری این رویداد ارزشمند در استان‌ها شاهد توجه بیشتر سازمان‌های دیگر به میراث فرهنگی باشیم و بتوانیم آشنایی بهتر و بیشتر استان ها با ظرفیت‌ها، قابلیت‌های تاریخی و فرهنگی نهفته در شهرها و دیگر سکونتگاه های زیستی مانند روستاهایشان را فراهم کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار