مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن انبوه‌سازان همدان:

رکود به صنعت مسکن همدان هم رسید

ورشکستگی دامن انبوه‌سازان مسکن را گرفته است

عصر ساختمان:رئیس انجمن انبوه‌سازان همدان با اعلام اینکه مَسکنهای احداثی روی دست انبوه‌سازان مانده و ورشکستگی دامن سرمایه‌گذاران را گرفته است گفت: رونق صنعت مسکن نیازمند درک صحیح سیاست‌گذاران است.

رکود به صنعت مسکن همدان هم رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم،  شاپور قلیچ خانی، اظهار داشت: بیش از 100 شغل به صنعت مسکن وابسته بوده که متاسفانه در حال حاضر این صنعت با رکود مواجه بوده و سرمایه انبوه‌سازان به صورت راکد و معطل مانده است.

    وی بیان کرد: در دنیا متدوال است وقتی رکود بر جامعه به ویژه در بخش مسکن حاکم می‌شود حمایت‌های جدی برای رفع آن انجام می‌شود ولی در حال حاضر شاهد هستیم بسته‌هایی به نام حمایت از این صنعت ابلاغ می‌شود که راهگشای کار نیست.

    قلیچ خانی با بیان اینکه بسته‌های حمایتی نه تنها مشکلی را رفع نمی‌کنند بلکه بر میزان مشکلات می‌افزایند، عنوان کرد: قرار بود اوراقی با سود 19 درصد از بانک مسکن خریداری شود ولی بانک مرکزی 6 درصد به میزان سود افزود و حتی جریمه‌هایی نیز برای آنها اعمال و سبب اعتراض مراجع شد.

    وی با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی تاثیری در رفع رکود بخش مسکن ندارند، گفت: ورشکستگی دامن انبوه‌سازان را گرفته و تولیدات مسکن سازان روی دست آنها مانده است.

    رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با اعلام اینکه اگر ریشه انبوه‌سازان زده شود 80 درصد کسانی که به مسکن وابسته هستند ضرر می‌کنند، گفت: اگر درک صحیح از وضعیت مسکن و خطری که در کمین آن است توسط سیاست‌گذاران نشود وضعیت رکود از حال حاضر بدتر می‌شود.

    وی با اعلام اینکه بانک مسکن چند طرح ارائه داده ولی متاسفانه توان اجرای آن توسط مشتریان وجود ندارد، عنوان کرد: سیاست‌گذاری توسط شوراهای بالادستی باید تغییر کند و براساس وضعیت موجود در جامعه سیاستگذاری شود.

    قلیچ‌خانی با بیان اینکه سیاست‌های انبساط و انقباض پولی باید به درستی و دور از افراط و تفریط اجرایی شود، تصریح کرد: در استان همدان صنعت و معدن قوی و دامداری و کشاورزی تعیین‌کننده نداریم ولی صنعت مسکن اشتغال همدان را تامین می‌کرد که امروز شاهد رکود در این حوزه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار