مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان عنوان کرد:

رکود صنعت مسکن در زنجان

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با اشاره به اجرای طرح‌هایی توسط بانک مسکن گفت: با وجود این اقدامات، صنعت مسکن زنجان در رکود به سر می‌برد.

رکود صنعت مسکن در زنجان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، احمد نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مسکن در زنجان در رکود به سر می‌برد و تعریف چندانی ندارد.

    وی با اشاره به اینکه طی ماه‌های قبل طرح‌های مختلفی از سوی بانک مسکن در زمینه رونق این بخش و حل مشکل مسکن اجرا شده است، اضافه کرد: با این وجود اجرای طرح‌ها تاثیری در رونق بازار مسکن نداشته است.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با بیان اینکه موضوعات متعددی در رکود مسکن موثر است، افزود: یکی از بخش‌هایی که در این زمینه دخیل است، شهرداری بوده، چرا که برخی از سخت‌گیری‌ها موجب شده است که فعالان این بخش و سرمایه‌گذاران برای فعالیت به سایر استان‌ها بروند و این امر موجب فرار سرمایه از استان می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه کمبود سرمایه‌گذار در بخش مسکن موجب رکود آن می‌شود، تصریح کرد: دولت برای خروج از رکود در این بخش باید نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره اقدام کند.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان در ادامه به وضعیت اجاره بها نیز اشاره کرد و گفت: اجاره بها از مرداد ماه سال قبل تغییر نکرده بوده که در نهایت، مرداد  امسال 15 درصد افزایش یافت.

    وی با اشاره به اینکه یکی از علل افزایش اجاره بها، عدم توازن در عرضه و تقاضاست، اضافه کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری نمی‌کند و با وجود تقاضای زیاد عرضه کم است.

    رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با اشاره به اینکه علت کاهش عرضه مسکن، کم شدن ساخت و ساز مسکن به علت رکود بازار است، گفت: متاسفانه رکود در این بخش به جایی رسیده که برخی از سازندگان مسکن به علت کمترین بدهی در زندان هستند.

    نوروزی با تاکید بر لزوم وارد شدن مسؤولان در حل مشکل مسکن افزود: دولت باید با ارائه راهکار، از جمله پرداخت تسهیلات کم بهره، این مشکل را حل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار