مدیران خودروعصر اعتبار

نعمت زاده:

صنعت مسکن در کوتاه مدت هم نباید گرفتار رکود باشد

عصر ساختمان- وزیر صنعت گفت: اخیراً دو جلسه با معاون اول رئیس جمهور و جلسه دیگر با وزرا و بانک‌ها به منظور برطرف شدن رکود نسبی در بحث مسکن داشتیم چرا که معتقدیم حتی در مقطع کوتاه نیز صنعت ساخت و ساز نباید دچار رکود شود.

صنعت مسکن در کوتاه مدت هم نباید گرفتار رکود باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان با بیان اینکه مسئله ساختمان از اهمیت قابل ملاحظه‌ای نسبت به سایر صنایع برخوردار است، گفت: سالانه بین 4 تا 5 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ ایجاد می‌شود که این مسئله نیازمند توجه به حوزه صنعت ساختمان است.

    وی با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد هزینه‌هایی که در کشور در بحث ساخت و ساز انجام می شود مربوط به ساختمان است، گفت: با توجه به اهمیت حوزه مسکن قصد داریم نمایشگاه را در دو بخش برای سال آینده برگزار کنیم. یکی از برنامه ریزی‌ها برگزاری نمایشگاه در جوار فرودگاه امام خمینی است چرا که نمایشگاه بین‌‌المللی تهران گنجایش بیش از این را برای برگزاری نمایشگاه ندارد و کمبود زمین در نمایشگاه بین‌المللی موجبات گلایه برخی از صنعتگران برای حضور در نمایشگاه را به دنبال داشته است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نوآوری در بحث صنعت ساختمان بسیار چشم‌گیر بوده است، گفت: در سال 93 بزرگترین صادرکننده سیمان و پنجمین تولید کاشی سرامیک و همچنین در صنعت شیشه یکی از پیشتازان بودیم.

    نعمت زاده تأکید کرد: در ایران فضا امکانات و انرژی برای فعالیت در حوزه مسکن و ساخت و ساز وجود دارد و در زمینه‌های مختلف مانند کاشی توانایی‌های بسیاری داریم همچنین در بحث شیشه‌گری کشور حائز موفقیت‌های بسیاری بوده است. خوشبختانه موفق شدیم در زمینه تجهیزات جدید ساختمان به رشد خوبی دست یابیم. اکنون برای طراحی و کاربردی کردن بهتر نوآوری‌های جدید در صنعت ساخت و ساز باید از روش‌های نوین در جهت پویا سازی بهره مند شویم.

    وی به رکود در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: اخیراً دو جلسه با معاون اول رئیس جمهور و جلسه دیگر با وزرا و بانک‌ها به منظور برطرف شدن رکود نسبی در بحث مسکن داشتیم چرا که معتقدیم حتی در مقطع کوتاه نیز صنعت ساخت و ساز نباید دچار رکود شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ضرورت دارد سیاست‌هایی در جهت رونق مسکن که موتور توسعه صنعت ساختمان است تدوین شود تا بتوانیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد گام برداریم.

    نعمت‌زاده با انتقاد از بهره‌گیری از سازه‌های آهنی در صنعت ساختمان، گفت: متأسفانه امروزه در کشور به غلط از سازه‌های آهنی استفاده می‌شود این در حالی است که در بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی سازه های بتنی به کار می‌رود. ایران قصد دارد بیشتر به بحث صادرات آهن بپردازد  بنابراین بهتر است سازه های بتن آرمه جایگزین سازه های آهنی شود.

    وی بیان کرد: از دیگر اقدامات مهم در بخش ساخت و ساز بهره گیری از محصولات سبک در ساخت و ساز است که باید متداول شود. باید کاری کنیم که قیمت ساخت و ساز ارزان‌تر و کیفیت بهتر شود. یعنی صادرکنندگان باید به سمتی بروند تا محصولات خود را صادر کنند. یعنی بازارهای صنعتگران باید جهانی شود البته تأمین کالای داخل نیز ضرورت دارد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت به اشاره به برگزاری جلسات شورای عالی صادرات هر سه ماه یکبار گفت: این جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود یکی از اهداف مهم در شورای عالی صادرات تبیین سیاست‌هایی برای افزایش کالاهای ساخت و ساز است. اگر صنعتگران تولیدات را با کیفیت بهتر به بازار عرضه کنند علاوه بر بازارهای داخلی بازارهای جهانی هدف صادراتی آنها خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار