مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت مسکن فاقد سامانه واقعی است

عصر ساختمان- عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما سامانه واقعی برای خرید و فروش مسکن نداریم ،گفت: سامانه مسکن باید بر مبنایی درآمد ماهیانه،رکود مسکن و تورم پایه‌گذاری شود،زیرا نرخ مسکن با میزان درآمد همخوانی ندارد .

صنعت مسکن فاقد سامانه واقعی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت ،عبدالکریم حسین زاده درباره  وضعیت مسکن در کشور، تصریح کرد: اخذ مالیات برخانه‌های خالی باید در قالب یک برنامه بلندمدت جامع طراحی و عملیاتی شود و به همین علت باید چشم اندازی در صنعت مسکن ترسیم شود که افرادی که جز جامعه فاقد مسکن و در اصطلاح آسیپ پذیر جامعه هستند بتوانند مسکن دار شوند.

    نماینده  مردم نقده و اشنویه  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سنوات گذشته بی‌برنامگی عظیمی مسکن را فرا گرفته است، تصریح کرد: بی برنامه‌گی، مدیریت عرضه وتقاضا و  منابع مالی مسکن  باید در قالب  بسته‌های  جامع  به نحو مطلوب نهادینه شود.

    حسین  زاده، افزود: میزان واحدهای خالی از سکنه بیش از  نیازهای واقعی جامعه است و این درحالی است که علی رغم تورم و رکود بازار مسکن،ساخت وسازها در این عرصه  نه تنها متوقف نشده است بلکه افزایش نیز داشته است.

    نماینده مردم  نقده و اشنویه در مجلس،تصریح کرد: ما در حوزه مسکن دچار بیماری هستیم و این بیماری را باید هرچه سریعتر ریشه یابی کنیم تا وضعیت بازار مسکن  به حد تعادل  برسد.

    حسین زاده با بیان اینکه مسکن در تمام جوامع تبدیل به یک کالای مصرفی شده است ،تاکید کرد:بخش اعظمی از جامعه  در حدود 60درصد  جامعه  درآمدشان  را برای خانه دارشدن پس انداز می‌کنند.

    نماینده  مردم نقده در مجلس ، تصریح کرد: برای یکبار هم که شد در صنعت مسکن در فضای شفاف مشکلات مسکن را حل کنیم؛زیرا مسکن نیازمند طراحی یک راهبرد و استراتژی مشخص است .

    عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما سامانه واقعی  برای خرید فروش مسکن نداریم ،گفت:سامانه مسکن  باید بر مبنایی درآمد ماهیانه ، رکود مسکن و تورم  پایه گذاری شود،زیرا  نرخ مسکن  با  میزان درآمد همخوانی ندارد .

    عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خالی ماندن واحدهای مسکن باری بر دوش اقتصاد کشور است،یادآورشد:دولت گذشته به نوعی سازنده مسکن بود که این امر اشتباه  است؛اما خوشبختانه  دولت جدید در صنعت مسکن  این سیاست را دنبال نکرده است و در حقیقت  دولت نباید مسکن ساز باشد،بلکه باید سیاست گذار مسکن باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو