مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل کارگروه ویژه حریق بناهای تاریخی

عصر ساختمان-مدیرعامل سازمان آتش نشانی از تشکیل کارگروه ویژه مقابله با حریق در بناهای تاریخی خبر داد.

تشکیل کارگروه ویژه حریق بناهای تاریخی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عبدالرضا داوری صبح امروز به مناسبت روز آتش‌نشان مهمان صحن علنی شورای شهر تهران بود و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان آتش نشانی با بیان این که نیروی انسانی، سرمایه‌های سخت افزاری ونرم افزاری و فکری، سرمایه‌های سازمان آتش‌نشانی هستند.

    وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سرمایه نیروی انسانی گفت: 1338 آتش‌نشان در طرح پایش سلامت جسمانی و روانی شرکت کردند. درراستای حمایت از ایثارگران و خانواده‌های شهدای آتش نشان 2.7 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و موضوع سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشانی نیز در شورای عالی استان‌ها در حال پیگیری است.

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی افزود: 2000 دست اورکت و شلوار ضد حریق خریداری شده است. تجهیزات ویژه حفاظت فردی آتش‌نشانان اعم از دستکش و چکمه ضد حریق نیز خریداری شده است.

    وی  در ادامه با اشاره به این که تاکنون 21 دستگاه نردبان و بالابر هیدرولیک خریداری است، گفت: 64 دستگاه فن تونلی و معمولی خریداری شده است. با برگزاری مانورهای شبانه سطح آمادگی آتش‌نشانان را افزایش می‌دهیم.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان این که 20 هزار ساختمان در طرح نظام بازرسی ایمنی ساختمان‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند و 95 برج و 8 شهرک مسکونی نیز در طرح 999 پایش شده‌اند،اظهارکرد: سامانه هوشمند پایش خودروهای آتش نشانی روی 118 دستگاه خودرو انجام شده است. 29 هزار و 957 نفر در قالب اجرای طرح حامی ایمنی آموزش داده شده‌اند و ایمنی 3100 مدرسه نیز پایش شده است.

    وی در ادامه در مورد تدوین اسناد شناسنامه فرآیندهای سازمانی آتش نشانی گفت: چهار سند آماده و سه سند دیگر در حال تهیه است و در حال بازنگری سند راهبردی افق 1404 سازمان و اسناد عملیاتی مرتبط هستیم چرا که معتقدیم سند باید متناسب با دوره جدید مدیریت شهری و تغییرات شهر تهران بازنگری شود.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی  همچنین از تشکیل کارگروه عملیاتی ویژه ایمنی مترو تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع حریق در میدان حسن آباد با همکاری وزارت میراث فرهنگی دوره‌های ویژه مقابله با حریق در بناهای تاریخی با همکاری دانشگاه تهران تشکیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار