مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد:

اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران شنبه اعلام می‌شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر شهر تهران روز شنبه اعلام می‌شود.

اسامی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران شنبه اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران روز پنجشنبه در مراسم سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با بیان اینکه صاحبان این ساختمان‌های پرخطر در حضور نمایندگان سازمان های ذی ربط دعوت و به آنها اخطار و مهلت داده شده تا ساختمان‌های خود را ایمن سازی کنند افزود: اکنون از زمان آخرین مهلتی که سازمان آتش نشانی اعلام کرده، مدت‌ها گذشته است و ما باید سریع به مردم اطلاع رسانی کنیم و با نصب تابلویی اعلام کنیم این مجموعه اصول ایمنی را رعایت نکرده است تا مردم با اطلاع وارد این ساختمان ها شوند. این کار باید انجام شود تا ما شاهد از دست دادن عزیزان آتش نشان نباشیم.

    امانی با اشاره به اینکه شهدای حادثه پلاسکو بزرگ مردانی بودند که در ساختمان ماندند تا مطمئن شوند، جان شهروندی در خطر نیست آن هم در شرایطی که حادثه تمام شده بود، بیان کرد: آنها به این دلیل محل حادثه را ترک نکردند که بعد از اتمام عملیات اطفای حریق تعدادی از مغازه داران و کسبه، وارد ساختمان شده بودند. این ساختمان تبدیل به انبار بزرگی شده بود و بار سنگینی برای این ساختمان ایجاد کرده بود و به همین دلیل نیز فرو ریخت. این در حالی است که قبل از این حادثه سازمان آتش نشانی بارها به مالک این ساختمان و هم مستاجران آن هشدار و اخطار داده بود.

    این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان بعد از اطفای حریق پلاسکو در حال بازگشت بودند که ساختمان فرو ریخت، یادآور شد: این آتش نشانان جان خود را برای نجات جان کسانی از دست دادند که احتمال داده می شد هنوز درون ساختمان باشند.

    وی با بیان اینکه 6 سال از وقوع این حادثه می گذرد اما همچنان یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو زنده است، تاکید کرد: در همان زمان نیز مقام معظم رهبری فرمودند آتش نشانان ما شهید خدمت هستند اما گویا به تازگی مشکل تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های این عزیزان در بنیاد شهید حل شده است.

    امانی در ادامه با تاکید بر اینکه در راه خدمت به مردم ما شهید درجه یک و دو نداریم، گفت: شهدای جنگ برای نجات جان مردم کشور و حفظ خاک این مرز و بوم با ابزار جنگی نبرد کردند و عزیزان آتش نشان نیز برای نجات جان هزاران شهروند تهرانی درون ساختمان پلاسکو با کپسول درحال جنگ با آتش بودند؛ هر دو برای نجات جان انسان ها جهاد کردند به همین دلیل هر دو شهید هستند.

    وی افزود: این شهدا پدر و مادر دارند و فرزندانی داشتند که در این جامعه می خواهند زندگی کنند و باید احساس غرور کنند و زمانی این اتفاق می افتد که این افراد به عنوان شهدای این مرز و بوم شناخته شوند.

    اقبال شاکری در مراسم سالگرد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو با بیان اینکه شهر تهران دارای پیچیدگی های خاصی است تاکید کرد: در این شرایط باید تجهیزات به روز در حوزه آتش نشانی و ایمنی استفاده شود، بر همین اساس در کمیسیون های تخصصی میزبان مدیران شهری برای تخصیص این بودجه هستیم.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه سازمان آتش نشانی در کنار فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد در حوزه علم، آگاهی و اطلاع رسانی و استفاده از نیروهای مجرب کارهای خوبی انجام داده بیان کرد: من آتش نشانی را به عنوان یکی از سازمان های پیشرو در حوزه ایمنی می دانم. این سازمان با شناسایی، رصد و بررسی ساختمان های ناایمن اقدام به ارسال اخطارهایی به این مجموعه ها می کند که این کار نخستین قدم در راه افزایش ایمنی در شهر تهران است.

    شاکری ادامه داد: کسی که با خدا و اهل بیت معامله کند پاداش آن را می بیند. جایگاه این شهدا متعالی است و در درگاه خداوند محفوظ است.

    وی با اشاره به حادثه پلاسکو بیان کرد: وصف حال حضور مردم، آتش نشانان و مسئولان در آن روزهای سخت غیر قابل تصور است. مردم از همه جای ایران جمع شده بودند تا ابراز ارادت خود را به آتش نشانان بیان کنند.

    شاکری با اشاره به اینکه این شهدا در قلب مردم ایران جای دارند، تاکید کرد: هر امنیتی که در کشور هست، به یمن خون این شهدا است.

    نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: بعد از این حادثه جوانانی در عرصه ارتقای امنیت مردم کارهای دانش بنیان و علمی انجام دادند و در این زمینه دستاورد هایی داشتند که می توان گفت حادثه پلاسکو تحول بزرگی در این عرصه ایجاد کرد.

    همچنین قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی از تقدیم 60 شهید آتش نشان برای نجات جان شهروندان و حفظ ایمنی مردم در پایتخت خبر داد.

    محمدی در مراسم سالگرد شهدای حادثه پلاسکو گفت: یاد و خاطره 60 شهید والا مقام سازمان آتش نشانی تهران بزرگ به ویژه شهدای مظلوم پلاسکو را گرامی می داریم.

    وی تاکید کرد: وقتی همه از حادثه پلاسکو در حال فرار بودند 16 عزیز ما به دل حادثه رفتند تا جان 300 نفر از مردم را نجات دهند و با اینکه فاجعه را می‌دیدند اما باید می‌رفتند تا جان حتی یک نفر را نجات دهند.

    محمدی با بیان اینکه این روحیه ایثار و گذشت همچنان باقی است افزود: ما 60 شهید آتش نشان داریم، ما مدیون شهدا و خانواده های آنها هستیم و تا پای جان نیز بر این عقیده خواهیم ماند.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به حضور خانواده شهدای پلاسکو بیان کرد: اکنون میزبان این عزیزان هستیم تا بتوانیم از خون پاک شهدا دفاع کنیم و بگوییم خانواده شهدای آتش نشان بر روی چشمان ما جای دارند. این حادثه سخت و دلخراش را به ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت می گوییم.

    به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، حادثه‌ای بود که صبح پنجشنبه 30 دی 1395 در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی، ساختمان پلاسکو به‌طور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از سه و نیم ساعت سوختن، فرو ریخت که 16 آتش نشان در این حادثه کشته شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار