مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه برای محل کار مبلمان اداری مناسب انتخاب کنیم؟

عصر ساختمان- سپری کردن ۸ ساعت یا بیشتر در طول یک روز در محیط کار و پشت میزهای اداری و روی صندلی‌های نامناسب و خیره شدن به کامپیوتر اصلا کار آسانی نیست و کمک چندانی به ارتقای راندمان کاری شرکت‌ها و اداره‌ها نخواهد کرد.

چگونه برای محل کار مبلمان اداری مناسب انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از دکوبوم، وقتی صحبت از مبلمان اداری مناسب و استاندارد برای شرکت و دفتر کار به میان می‌آید، باید حتما افزایش راندمان و بهره‌وری عمل کارمندان در نظر گرفته شود و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه برخی نکات در انتخاب مبلمان اداری به کار گرفته شود.

    راحتی: اولویت اول در انتخاب مبلمان اداری
    حصول اطمینان از راحت بودن محیط و شرایط کاری برای تمامی کارمندان باید در اولویت نخست انتخاب مبل و صندلی‌های اداری قرار گیرد. اگر کارمندان مدام درگیر مشکلات فیزیکی نظیر گردن درد و کشیدگی و گرفتگی عضلات پشت به علت استفاده از مبل و صندلی و میز نامناسب و نشستن در حالات نامتعارف باشند، احتمالا خیلی زود انرژی و انگیزه و توان جسمانی لازم برای ادامه فعالیت و ارائه بهترین خدمات خود را از دست خواهند داد.

    همین مسئله بیانگر اهمیت ویژه راحتی و بزرگ بودن مبلمان اداری و تاثیر آن در راحتی نیروی کار و افزایش راندمان کاری است.

    مبلمان اداری بازتابی از برند و نوع کار شرکت است
    مبلمان به کار رفته در شرکت و دفتر کار به نوعی بازتاب‌دهنده تصویر کلی شرکت، آن برند و شخصیت آن دفتر کار است. بنابراین در خرید مبل و صندلی اداری در کنار راحتی و کاربردی بودن، به طراحی زیبا و متناسب با برند شرکت نیز بیاندیشید.

    مشکل جای دادن فایل‌ها
    شرکت‌ها و اداره‌ها پتانسیل عظیمی در تولید انبوهی مدارک و اسناد کاغذی دارند که روی میزها یا درون کازیه‌ها  انباشته می‌شوند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشده و در جای مناسب بایگانی نشوند تمامی سطح زمین را فرامی‌گیرند. به منظور کنترل ذخیره‌سازی این کاغذها و اسناد و مدارک، در اختیار داشتن میزهای دارای کشو یا کمدها و دراورهای ویِژه بایگانی از واجبات است.

    توجه به اندازه مبلمان اداری
    خرید مبل و صندلی‌های بسیار بزرگ و جاگیر فضای زیادی از دفتر کاری را اشغال خواهند کردو همین امر باعث محدود شدن آزادی عمل و حرکت کارمندان در محیط کار می‌شود. پیش از خرید مبلمان اداری باید ابعاد دقیق اتاق‌ها و فضای اداری را دانسته و با توجه به اندازه‌های موجود، مبل و صندلی و میزهای اداری را به نحوی انتخاب کنید تا علاوه بر راحتی، باز بودن فضا برای حرکت آزادانه کارمندان و افزایش بهره‌وری و استفاده از حداکثر فضای موجود نیز در نظر گرفته شود. چیدمان مبلمان اداری نیز در باز کردن فضا  نقش اساسی دارد.

    کیفیت مبلمان اداری
    علاوه بر تمامی موارد ذکر شده درباره انتخاب مبلمان اداری مناسب، کیفیت و جنس مواد تشکیل‌دهنده نیز تاثیر فراوانی دارند. کیفیت مواد تشکیل‌دهنده تاثیر مستقیمی بر دوام مبلمان دارد. دوام و طول عمر مفید مبلمان اداری نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت شده بلکه به صورت غیر مستقیم بر افزایش راندمان کاری کارمندان نیز تاثیر دارد.

    بنابراین با کمی افزایش در بودجه خرید و تهیه مبل و میز اداری، می‌توان کیفیت اجناس را تضمین کرده و از طول عمر مفید آن‌ها مطمئن بود. بدین ترتیب کارمندان مجبور نخواهند بود از مبلمان فرسوده استفاده کنند.

    گارانتی محصولات
    به منظور حصول اطمینان از کیفیت و طول عمر مبل و صندلی‌های خریداری شده حتما از فروشنده تقاضای گارانتی کنید و چنانچه محصولی دارای گارانتی نمی‌باشد بهتر است در خرید آن تجدید نظر کنید. همچنین برای پایین آوردن هزینه‌ها می‌توانید از فروشگاه‌های معتبری خرید کنید که خود هزینه ارسال مبلمان به دفتر کار را به عهده می‌گیرند.

    استاندارد و قابل تنظیم بودن مبلمان اداری
    یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مبلمان اداری و به ویژه صندلی‌ها باید دارا باشند، استاندارد بودن و نیز قابلیت تنظیم آن‌ها با توجه به نیازهای فردی هر کارمند است. برای مثال پشتی صندلی باید قابل تنظیم باشد تا بتواند به خوبی از کمر حمایت کند. ارتفاع نشیمنگاه صندلی اداری نیز باید حتما قابل  تنظیم باشد زیرا قد افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر فردی با توجه به قد و قامت خود و ارتفاع میز اداری خود باید بتواند صندلی را تنظیم کند. بدین ترتیب شرایط کار کردن برای او راحت‌تر شده و همین امر باعث افزایش راندمان کاری می‌گردد.

    البته لازم به ذکر است که چنانچه ارتفاع صندلی حتی پس از تنظیم، با نیازهای فرد همخوانی نداشته باشد می‌توان از زیرپایی‌های مخصوص استفاده کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو