مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ راز یک کمد لباس تمام عیار

عصر ساختمان- بسیاری از ما رویای داشتن یک اتاق لباس کامل با کمدهای دیواری و فضای کافی برای نگهداری لباس هایمان داریم تا خانه ای تمیز و مرتب داشته باشیم.

۱۰ راز یک کمد لباس تمام عیار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از چیدانه، گر چنین فضایی را در اختیار دارید، شایسته است از آن به نحو احسن استفاده کنید و هر آنچه برای یک کمد لباس تمام عیار لازم است در آن فراهم نمایید.

     

    1- میله ها در کمد لباس

    اولین قاعده در برنامه ریزی فضای اتاق لباس، در نظر گرفتن حداقل طول میله ی 120 سانتی متر برای هر فرد است.

     

    2- میز آرایش در اتاق لباس

    یک اتاق لباس زنانه تر، دارای کمدهای توکار نورپردازی شده و یک میز آرایش در بالای کشوها است. گاهی باید از بخشی از کشوها برای آینه ی دیواری و سطحی برای قرار دادن زیورآلات و شیشه های عطر صرف نظر کرد.

     

    3- نورپردازی در کمد و اتاق لباس

    نورپردازی بسیار مهم است. نورهای درخشان باعث می شوند آنچه را می پوشیم بهتر ببینیم، مخصوصا در فضاهایی که در عمق اتاق ایجاد شده اند و از نور طبیعی بی بهره اند.

     

    4- حداکثر فضای عمودی در کمد لباس

    حداقل ارتفاع میله ها برای لباس های زنانه 160 سانتی متر است. در فضایی با عرض 120 سانتی متر می توانید دو ردیف میله با ارتفاع 110 سانتی متر برای شلوار ها و پیراهن ها تعبیه کنید.

     

    5- آینه قدی در کمد و اتاق لباس

    آینه ی تمام قد به شما نشان می دهد که لباس های تان چقدر با هم ست شده اند و از این نظر وجود آن در اتاق لباس بسیار مهم است. در این طراحی، لباس ها در پشت درب های شیشه ای مات و مدرن پنهان شده اند.

     

    6- طراحی دکوراسیون اتاق لباس

    فضای اتاق لباس می تواند مانند یک اتاق کوچک طراحی منحصر به فردی داشته باشد. یک قالیچه ی کوچک و تزیینات دیواری زیبا فضایی جذاب ایجاد می کنند که از گذراندن وقت در آنجا برای تعویض و انتخاب بهترین لباس ها خسته نمی شوید.

     

    7- افزودن نشیمن به فضای اتاق لباس

    امتحان و انتخاب لباس می تواند خسته کننده باشد. نشیمن فراهم کنید، حتی اگر یک نیمکت توکار کوچک برای امتحان کفش ها یا انداختن لباس ها بر روی آن باشد. این اتاق لباس باشکوه به شما حس ملکه ها و شاهزاده ها را می دهد.

     

    8- خلاقیت در کمد و اتاق لباس

    شما می توانید اتاق لباس رویایی خود را در فضاهای بی استفاده ایجاد کنید. اگر اتاق زیرشیروانی یا یک انباری دارید که وسایل اضافی تان را در آن نگهداری می کنید، می توانند با یک طراحی خلاقانه و هوشمندانه کمدها و قفسه ها به اتاق لباس شما تبدیل شوند که علاوه بر لباس ها، وسایل اضافی دیگر را نیز در خود جای دهند.

     

    9- سیستم های مقرون به صرفه در طراحی کمد لباس

    سیستم های نظم دهنده ی ارزان اکنون در بازار به فراوانی یافت می شوند. حتما نیازی به طراحی کمد های آنچنانی نیست تا بتوانید یک اتاق لباس کامل داشته باشید. استفاده از این سیستم ها روی یک دیوار خالی می تواند فضای موردنیاز شما را فراهم کند.

     

    10- قفسه های لباس در راهرو

    نور طبیعی، چراغ های آویز سنتی و رانر جذاب کف از چیزهایی هستند که این راهرو را برای تعبیه ی قفسه های دیواری لباس مناسب کرده اند. این فضا با وجود تنگ بودن به دلیل نور کافی و رنگ مناسب و همچنین انتخاب قفسه های باز، دلگیر و خفه به نظر نمی رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو