مدیران خودروعصر اعتبار

استعفای معاون وزیر مسکن آمریکا در پی افزایش شمار بی‌خانمان‌ها

عصر ساختمان- پاملا هیوز پیتنود، معاون وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا پس از انتشار گزارش مربوط به افزایش شمار بی‌خانمان‌ها در آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

استعفای معاون وزیر مسکن آمریکا در پی افزایش شمار بی‌خانمان‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از همشهری آنلاین ، با وجود افزایش رونق اقتصادی در آمریکا در سال‌های اخیر تعداد شهروندانی که در سال 2018 میلادی بی‌خانمان شده‌اند افزایش یافته است. اجاره بهای زیاد مهم‌ترین علت افزایش نرخ بی‌خانمانی در این کشور به ویژه در ساحل غربی است.

    طبق وزارت مسکن آمریکا، نرخ بی‌خانمانی در این کشوراز 551 هزار نفر در سال 2017 به 553 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته و 0.3 رشد داشته است، اما در مجموع نسبت به سال 10 سال گذشته قریب به 17 درصد کاهش یافته است.

    افزایش تقریبا 2000 نفر از سال 2017، دومین افزایش در میزان جمعیت افراد بی‌خانمان پس از هفت سال پیاپی کاهش در این زمینه بوده است. این در حالی است که نرخ بیکاری نسبت به 50 سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

    براساس آمارهای موجود تقریبا دو سوم از افراد بی‌خانمان در پناهگاه‌های دولتی و خصوصی زندگی می‌کنند و باقی در خیابان‌ها و پارک‌ها می‌خوابند.

    ایالت کالیفرنیا یکی از بالاترین جمعیت‌های بی‌خانمان در این کشور را دارد.

    به گزارش رویترز، 30 درصد از بی‌خانمان‌های آمریکا در این ایالت زندگی می‌کنند و تقریبا نیمی از آنها به پناهگاه دسترسی ندارند.

    در مجموع ایالات‌های کالیفرنیا، نیویورک، فلوریدا، تگزاس و واشنگتن نیمی از بی‌خانمان‌های ایالات متحده را در خود جای داده‌اند.

    همچنین با بررسی نرخ تغییر این مساله مشخص شد که ایالت‌های کالیفرنیا، هاوایی، ارگان، واشنگتن و نوادا بالاتری نرخ رشد و ایالت‌های مین، رود آیلند، نبراسکا، ورمانت و داکوتای جنوبی کمترین نرخ رشد پدیده بی‌خانمانی را از آن خود کرده‌اند.

    پس از انتشار این گزارش پاملا هیوز پیتنود، معاون وزیر مسکن و توسعه شهری آمریکا از سمت خود استعفا کرد.
    کد خبر 425971

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار