مدیران خودروعصر اعتبار

مسئوول برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی لوله و اتصالات در گفتگو با عصر ساختمان:

حضور تولیدکنندگان ماشین آلات چینی در نمایشگاه غنیمت است

عصر ساختمان- .ماشین آلات نیاز به تکنولوژی دارد و در شرایطی که هنوز به دلیل تحریم ها ورود تکنولوژی از کشورهای اروپایی ممنوع است؛ استفاده از تکنولوژی کشور چین برای تولید کنندگان ما غنیمت است تا بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به تولید محصولات خود کنند.

حضور تولیدکنندگان ماشین آلات چینی در نمایشگاه غنیمت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵:۰۰

    وحید طیبی نژاد، مسوول برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی لوله و اتصالات، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان با بیان این که در این نمایشگاه 80 شرکت داخلی و خارجی حضور دارند؛گفت:این نمایشگاه در فضایی به وسعت 6 هزار متر مربع  در حال برگزاری است  و 80 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای ترکیه، چین، ارمنستان، سوئیس، آلمان و بلژیک به شکل مستقیم یا از طریق نمایندگی هایشان در نمایشگاه حضور یافته اند.
    وی در پاسخ به این که پنجمین نمایشگاه لوله و اتصالات چه تفاوتی با نمایشگاه سال های گذشته دارد؛تصریح کرد:این نمایشگاه در بعد خارجی به لحاظ متراژ افزایش 100 درصدی داشته است اما در حوزه داخلی فرق چندانی نکرده است. تفاوت دیگر این نمایشگاه با سال های گذشته به حضور پررنگ برندهای قوی بر می گردد.خوشبختانه شرکت های بزرگ و صاحب نامی در نمایشگاه حضور دارند و سطح کیفی نمایشگاه نسبت به سال های گذشته ارتقاء یافته است.
    مدیرعامل شرکت چیستا با اشاره به این که میزان استقبال در حد انتظار آن ها نبوده است؛اظهار داشت:برگزاری همزمان چندین نمایشگاه مرتبط با حوزه ساختمان و لوله و اتصالات از دلایل عمده کاهش استتقبال از نمایشگاه به شمار می رود.البته شرایط اقتصادی و رکود بازار مسکن که ارتباط مستقیم با این حوزه دارد نیز در این خصوص بی تاثیر نیست. در واقع بسیاری از شرکت های حاضر در نمایشگاه نتوانستند توانایی های باقوه خود را در نمایشگاه بالفعل تبدیل کنند.
    طیبی نژاد با بیان این که امسال هم قراردادهای خوبی با شرکت های خارجی منعقد کردیم؛اظهار داشت:امسال موفق به امضای چند توافقنامه با شرکت های چینی، ترکیه ای و فرانسوی شدیم و قرار شد این شرکت ها در نمایشگاه سال آینده به شکل پررنگ تری حضور پیدا کنند.
    وی در پاسخ به چرایی نارضایتی برخی شرکت های تولید ماشین آلات داخلی از حضور چینی ها در نمایشگاه،گفت:اگر تولیدکنندگان محصول نهایی از این موضوع ابراز نارضایتی کنند؛ تا حدودی قابل قبول است. زیرا ممکن است برخی شرکت های چینی محصول نهایی را با کیفیت پایین و قیمت نازل وارد بازار کنند .اما در زمینه تولید ماشین آلات این موضوع فرق می کند.ماشین آلات نیاز به تکنولوژی دارد و در شرایطی که هنوز به دلیل تحریم ها ورود تکنولوژی از کشورهای اروپایی ممنوع است؛  استفاده از تکنولوژی کشور چین  برای تولید کنندگان ما غنیمت است تا بتوانند با سهولت بیشتری اقدام به تولید محصولات خود کنند.
    وی ادامه داد:دنیا به سمت تعاملات آزاد می رود و این عرضه و تقاضاست که بازار را می چرخاند. کسی نمی تواند تولید کننده را مجبور به خرید و استفاده از ماشین آلات و تجهیزات بی کیفیت کند.
    مسوول برگزار کننده نمایشگاه لوله و اتصالات، برگزاری نمایشگاه های تخصصی را مفید ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه بهترین فضا برای ارایه آخرین محصولات و دستاوردهاست.تجار و تولید کنندگان می توانند در این فضا با یکدیگر آشنا شده و در واقع نمایشگاه محلی برای تبادل اطلاعات محسوب می شود.
    وی با اشاره به این که نمایشگاه لوله و اتصالات و ماشین الات و تجهیزات وابسته، نمایشگاه جوان اما با انگیزه است؛عنوان کرد:امیدوارم با باز شدن فضای اقتصادی کشور و ورود مجدد به بازارهای بین المللی بتوانیم از تکنولوژی های نوین  و به روز دنیا استفاده کرده وبه سوی پیشرفت و توسعه گام برداریم.

    گفتنی است نمایشگاه لوله و اتصالات و ماشین الات و تجهیزات وابسته، 15 تا 18 اسفند ماه جاری برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی