مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل شرکت GIT در گفت و گو با خبرنگار عصر ساختمان :

واردات تجهیزات گران قیمت در توان تولیدکنندگان نیست

عصر ساختمان- باید دید کشوری که ۱۰ سال ماشین آلات ارزان قیمت خریداری کرده؛ اکنون توانایی و زیر ساخت های لازم جهت واردات ماشین های گران قیمت اروپایی را دارد یا خیر؟ در شرایط فعلی شاید ۱۰ درصد فعالان اقتصادی توانایی خرید این نوع تجهیزات را داشته باشند.

واردات تجهیزات گران قیمت در توان تولیدکنندگان نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹:۰۰

    آرش سعیدی مدیر عامل شرکت GIT در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر ساختمان» بابیان این که شرکت GIT در زمینه مواد شیمایی و پلیمری و زیر مجموعه آن  و نیز خرید و فروش ماشین آلات صنایع پلاستیک از جمله لوله های پلی اتیلن،پی وی سی و پلی افلن فعالیت می کند.
    وی افزود: این شرکت با شرکت چینی beier  که از بزرگ ترین تولید کننده ها در زمینه ماشین آلات لوله پی وی سی و پلی الفن است؛ همکاری نزدیکی دارد. مدیر کنونی این شرکت چینی قبلا  مدیر شرکت فنی کراس مافی بوده است.هدفمان این است تا بهترین ماشین آلات را با قیمت مناسب  و با سهولت در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهیم. شرکت GIT  جزو معدود شرکت های ایرانی در چین است که در بانک کونلون حساب دارد و از طریق این بانک مراودات تجاری خود را انجام می دهد.
    وی با بیان این که در زمان تحریم ها سپر بلای شرکت های ایرانی شدیم؛افزود:در زمان تحریم ها واردات ماشین آلات تولید لوله های گاز ممنوع بود؛اما ما این خطوط را خریداری کرده  و با ترفندهای مختلف وارد کشور کردیم.اکنون باید به دنبال این باشیم که بعد از حذف تحریم ها چه باید بکنیم و کار درست چیست؟
    سعیدی اضافه کرد: معمولا اولین چیزی که به ذهن می رسد واردات ماشین آلات اروپایی با کیفیت است.اما باید دید کشوری که 10 سال ماشین آلات ارزان قیمت خریداری کرده؛ اکنون توانایی و زیر ساخت های لازم جهت واردات ماشین های گران قیمت اروپایی را دارد یا خیر؟ در شرایط فعلی شاید 10 درصد فعالان اقتصادی توانایی خرید این نوع تجهیزات را داشته باشند.
    وی تصریح کرد: ما تلاش داریم تا این صنعت را بومی سازی کنیم و آن را با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.اکنون حدود 240 شرکت تولید کننده لوله و اتصالات در داخل کشور فعال اند که نیاز به تجهیزات جدید دارند و ما این تجهیزات را برای آن ها فراهم می کنیم.
    وی در پاسخ به این سوال که برگزاری چنین نمایشگاهی تا چه حد در رشد این صنعت تاثیر گذار بوده است؛اظهار داشت:برگزاری نمایشگاه همیشه خوب است و کمترین مزیت آن آشنایی شرکت کنندگان در نمایشگاه آشنایی با یکدیگر و تبادل اطلاعات است.همین که عکس های نمایشگاه در فضای مجازی بخش شود و مردم بدانند در ایران چنین نمایشگاهی برگزار شده می تواند به ماندن شرکت ها در عرصه رقابت کمک کند.در واقع به گونه ای بودن خودمان را اثبات می کنیم.
    وی ادامه داد: از تولیدکننده های لوله و اتصالات پلمیری ایران می خواهم تا برای خرید تجهیزات و ماشین الات چند نکته را مورد توجه  قرار دهند.اول این که چشم بسته خرید نکنند و همواره  قبل  از خرید تحقیق کنند. همچنین از کسانی که توانایی حضور در پروسه های مالی مانند گشایش اعتبار و پرداخت ها را دارند؛خرید کنند تا خدای نکرده متحمل ضرر نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار