مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس هیات مدیره اتحادیه انجمن های مهندسی و علم مواد در گفتگو با عصر ساختمان:

نباید از رقبای خارجی عقب بمانیم/افزایش واردات به این صنعت صدمه می زند

عصر ساختمان- صنعت مهندسی و علم مواد از جمله لوله و اتصالات جایگاه خوبی در منطقه دارد و چنانچه مورد حمایت قرار گیرد می توان امیدوار بود این صنعت به بازارهای بین المللی راه پیدا کند.

نباید از رقبای خارجی عقب بمانیم/افزایش واردات به این صنعت صدمه می زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    عبدالمهدی اجلالی رئیس هیات مدیره اتحادیه انجمن های مهندسی و علم مواد در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی لوله و اتصالات، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در گفتگو با خبرنگار«عصر ساختمان» با بیان این که اکنون صنعت ساختمان روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد؛گفت:فعالان لوله و اتصالات بیشتر تولید کننده و کمتر وارد کننده هستند. ما در زمینه مواد پتروشیمی،آهن آلات، مس و آلومینیوم تولیدات خوبی داریم که باید مورد حمایت قرار گیرد.
    اجلالی با بیان این که باید فرهنگ "کار ایرانی برای ایران "را توسعه دهیم؛تصریح کرد:بعد از برداشته شدن تحریم ها باید برای توسعه و رشد این حوزه برنامه ریزی کرده و برای آن نقشه راه تدوین کنیم.همچنین باید تولید کنندگان لوله و اتصالات با شرکت های پتروشیمی و زیر مجموعه آن ارتباط مناسب داشته باشند تا بتوانیم این حوزه را شکوفا کنیم.
    وی با تاکید بر حمایت از تولید داخل اظهار داشت:خوشبختانه موانع داخلی و خارجی چندانی وجود ندارد و مشکلات به گونه ای نیست که در کار اخلال ایجاد کند.اکنون باید به گونه ای عمل کنیم تا به محض برداشته شدن تحریم ها  خود را به سایر رقبای خارجی رسانده و از آن ها عقب نمانیم.
    اجلالی با اشاره به واردات گفت: چنانچه به جای تولید به واردات بپردازیم؛ قطعا وضعیت به ضررما تغییر می کند.متاسفانه در این نمایشگاه هم محصولات وارداتی بسیار زیاد است .اگر این وضعیت ادامه پیدا کند قطعا نمی توان آینده خوبی برای این بازار پیش بینی کرد.
    رئیس هیات مدیره اتحادیه انجمن های مهندسی و علم مواد با اشاره به این که حمایت های دولت می تواند در قالب ارایه تسهیلات مناسب بانکی و کمک به تامین مالی باشد؛تصریح کرد:اکنون برخی واحدهای تولیدی 30 درصد ظرفیت تولید خود را تعطیل کرده اند و فعالیت مجدد این واحدها نیاز به توجه بیشتر مسئولان به این بخش دارد.
    وی اضافه کرد:حمایت از تولید داخل نقش مهمی در توسعه اقتصاد دارد و هیچ رویکردی به اندازه تولید داخل نمی تواند در این زمینه راهگشا باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو