مدیران خودروعصر اعتبار

ساختمانی کوچک با حس نوستالژیک

عصر ساختمان- امروزه افزایش جمعیت باعث تبدیل خانه‌های ویلایی به آپارتمان‌های کوچک شده است و در نتیجه باعث شده است تا ساختمان‌های مسکونی به فضاهایی با عملکردی مشخص تبدیل شوند که اغلب فاقد نور، چشم انداز و تهویه هوای مطلوب باشند. چنین شرایطی نه تنها می‌تواند بر روحیه ساکنان، بلکه بر تعامل روزمره افراد با یکدیگر نیز، تأثیرگذار باشد.

ساختمانی کوچک با حس نوستالژیک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، پروژه خانه کوچک، 70 متر مربع مساحت دارد و در اصفهان  واقع شده است و همانند خانه‌های معمولی می‌تواند فضایی در حدود آنچه که گفته شد، داشته باشد. مسیح فضیله در این پروژه تلاش کرده است تا محدودیت‌های یک آپارتمان کوچک را از میان برداشته و هر فضایی به جای داشتن یک کاربری و عملکرد خاص، به فضایی چند منظوره تبدیل شود و علاوه بر این، تمام فضاهای یک ساختمان دارای نور، چشم انداز و تهویه مناسب باشد.
    با توجه به ابعاد محدود فضا و محدودیت ارتفاع، سعی شده است که فضاها به جای استفاده از اجزای جداکننده مثل دیوار، از طریق طراحی فضایی درون فضای دیگر با ارتفاعات مختلف در هر بخش از یکدیگر جدا شود. در این روش، از طریق ایجاد ارتباط منطقی بین فضاها و رعایت اصل سلسله مراتبی، شاهد شکل‌گیری فضایی انعطاف پذیر و چند منظوره هستیم.
    بنابراین یک فضای گرم و هماهنگ با نور بهینه ایجاد شد.همچنین، حرکت از یک فضا به فضای دیگر از طریق چند پله امکان پذیر است؛ بنابراین، احساس حرکت و پویایی افزایش می‌یابد. به این ترتیب، در حالی که حرکت کردن پیرامون فضا آسان است، احساس راحتی و آرامش افزایش می‌یابد.
    علاوه بر این، به حداقل رساندن فضاهای غیرقابل استفاده باعث شده که ساکنان مجتمع ویژگی متفاوتی از فضا را تجربه کنند. در حقیقت، کل فضای خانه به مجموعه‌ای از راه پله تبدیل شده که فاصله بین پاگردها کم بوده و هر پاگرد به فضای قابل استفاده تبدیل شده است. این در حالیست که بالا رفتن از پله‌ها، حس تحرک و پویایی و همچنین حس آرامش را در پی دارد.
    علاوه بر این، پرورش گیاهان در سطوح مختلف و فضاهای غیرقابل استفاده و ایجاد حس بصری و بساوایی (لامسه) بین گیاهان و ساکنان، حسی شبیه به خانه ویلایی در یک ساختمان کوچک به وجود می‌آورد که بر روحیه و شادابی ساکنان تأثیر گذار است.
    ایده طراحی این ساختمان، به یک مدل برای طراحی ساختمان‌های بلند تبدیل شده که نه تنها دارای کیفیت مطلوب زندگی است، بلکه تأثیر مثبتی بر تعاملات افراد درجامعه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار