مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ درصد جمعیت کشور در یک درصد مساحت کشور ساکن شده‌اند

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: امروز در شهر تهران که مساحتش یک درصد کل کشور است ۱۰ درصد کل جمعیت کشور ساکن شده اند.

۱۰ درصد جمعیت کشور در یک درصد مساحت کشور ساکن شده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: قرار نیست در حوزه حفظ حریم صرفا از وقوع اتفاقات جلوگیری کنیم بلکه گاهی وقتها انجام برخی کارها خودش منجر به حفاظت از حریم می شود.

    وی ادامه داد: امروز می رویم در حریم شهر و اقدام به تخریب یک ملک احداث شده می کنیم در حالی که یادمان می رود که اینها منابع ملی بوده است که هر چند در مسیر نادرستی ساخته شده است اما ساخته شده و امروز موجود است.

    گلپایگانی افزود: این روزها مفهوم پایتخت را به درستی مورد توجه قرار نداده ایم و فراموش کرده ایم که امروز ده درصد جمعیت کشور در یک درصد مساحت کشور ساکن شده است.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: امروز آب چهار رودخانه را آورده این در تهران و یادمان رفته است که چقدر منابع کشور در این شهر در حال مصرف است.

    وی تصریح کرد: مگر می شود بین مشکلات شهر قدس و خاور شهر تفاوت قائل شد و مگر مشکلات این شهرهای اقماری را می شود نادیده گرفت و گفت وجود ندارد؟

    گلپایگانی ادامه داد: در طرح جامع قرار بوده است تنها 150 هزار نفر تا 200 هزار نفر ساکن شوند در حالی که امروز 800 هزار نفر در این شهر ساکن شده اند و طبیعی است که امروز سرانه های خدماتی در این محل کافی نخواهد بود.

    معاون شهردار تهران افزود: بارها در جلسات متعدد با وزرای اطلاعات و شهرسازی خطر جدی حاشیه نشینی را به آنها اعلام کرده ایم و گفته ایم اگر به این خطر جدی توجه نشود گریبان کشور را خواهد گرفت.

    وی گفت: یکی از زیرساختهای مورد نیاز برای پایش هر چه بهتر حریم شهر تهران همین سامانه بر خط و یکپارچه است که به نظرم از این پس اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم خواهد زد.

    گلپایگانی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم بی توجهی به ماده 99 قانون شهرداری ها است که باید برای اجرای آن و دستورالعملهای اجرایی آن فکر عاجلی صورت گیرد.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که شورای شهر مسؤول حفظ حریم شهر تهران باشد و این موضوع را از یاد نبریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار