مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار فارس عنوان کرد:

لزوم ایجاد نمادهایی از عصر حاضر در معماری شهری

عصر ساختمان- استاندار فارس اعتقاد دارد همانگونه که از میراث برجای مانده‌ی دوران گذشته در زمینه‌ی معماری سخن می‌گوییم باید تلاش کنیم تا نمادهایی از عصر حاضر برای آیندگان در عرصه‌ی معماری شهری ایجاد شود.

لزوم ایجاد نمادهایی از عصر حاضر در معماری شهری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اسماعیل تبادار در بازدید از پروژه‌ی مشیر و خانه‌ی تاریخی جمشیدی در شیراز، فراهم کردن حیات نو و بازآفرینی منطبق با آداب و رسوم و معماری گذشته را از مهمترین مولفه‌ها در احیای بافت تاریخی دانست.

    تبادار با تاکید بر اینکه احیای بافت تاریخی به صورت نقطه‌ای به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بافت تاریخی باید با نگاه به اطراف و تدوین برنامه‌ای مشخص برای محیط پیرامون پروژه طراحی و اجرا شوند.

    وی با اشاره به توضیحات ارائه شده از سوی دست اندرکاران پروژه مشیر، ابراز امیدواری کرد با تکمیل این پروژه مجموعه‌ای گردشگری با نمادهای تاریخی دوران زندیه و بازار وکیل و سایر نمادهای موجود در شیراز را شاهد باشیم.

    استاندار فارس با بیان اینکه پروژه مشیر می‌تواند حرکتی برجسته را در بافت تاریخی ایجاد کرده و با تغییراتی که به وجود می‌آورد حیات و زیست موزون بافت را احیا کند، افزود: حمایت از سرمایه گذاری، احیای بافت‌های فرسوده و رونق اقتصادی در این بافت به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد‌.

    تبادار در بازدید از خانه‌ی تاریخی جمشیدی و مراحل مرمت و بازسازی آن، گفت: بازسازی بناهای تاریخی نه تنها از نظر بازگرداندن هویت اصیل به این بناها ارزشمند است بلکه اثرگذاری برجسته‌ای در احیای حیات و پویایی در محیط پیرامونی آن خواهد شد.

    به‌گزارش ایسنا، پروژه مشیر در زمینی به متراژ دوازده هزار مترمربع و با زیربنایی بالغ بر 74 هزارمتر مربع با کاربری‌های تجاری، تفریحی و فرهنگی، در یکی از قدیمی‌ و پرجمعیت‌ترین نقاط مرکزی شیراز (دروازه کازرون) در حال احداث است.

    همچنین عمارت تاریخی جمشیدی نیز مربوط به اوایل دوره پهلوی است که توسط معمار سرشناس شیرازی مرحوم ابولقاسم مهندسی طراحی و احداث شده است.

    این بنا که در خیابان منوچهری و از خیابان‌های مرکزی شیراز قرار دارد، دی‌ماه سال 80 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو