مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار فارس:

تسهیلات ساخت مسکن در شهر و روستا افزایش یابد

عصر ساختمان- استاندار فارس گفت: پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این بود که تسهیلات ساخت مسکن در شهر و روستا افزایش پیدا کند؛ البته احصای زمین‌ها و در اختیار مردم گذاشتن هرچه سریعتر زمین‌ها برای احداث مسکن نیز از اهمیت بیشتری در خانه‌دار شدن متقاضیان برخوردار است.

تسهیلات ساخت مسکن در شهر و روستا افزایش یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدهادی ایمانیه افزود: بهره‌گیری از ظرفیت روستاها و احیای بافت فرسوده در شیراز و سایر شهرستان‌های بزرگ کمک بسیاری به خانه‌دار شدن مردم و ساماندهی مناطق مختلف استان فارس می‌کند.
    استاندار فارس پیشنهاد داد: در شهرهایی که امکان احداث ساختمان یک طبقه وجود دارد بهتر است که زمین‌های مشخص شده برای ساخت مسکن در اختیار مردم قرار بگیرد تا آنها بتوانند پس از دریافت وام، مطابق با سلیقه خودشان اقدام به احداث ساختمان کنند.
    ایمانیه افزود: وقتی احداث ساختمان به دست دولت باشد ممکن است تا زمانی که ساختمان تکمیل نشود آن را به مردم تحویل ندهند اما اگر از همان ابتدا زمین برای ساخت مسکن در اختیار مردم قرار بگیرد آنها می‌توانند برای رهایی از اجاره‌نشینی حتی در ساختمان نیمه کاره خود هم ساکن شوند و خانه را با سلیقه خودشان بسازند.
    وی اضافه کرد: دولت تمام تلاش خود را برای انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌ها جهت اعطای تسهیلات ساخت مسکن به کار گرفته است؛ یکشنبه 12دی‌ماه جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و دکتر مخبر در این جلسه اعلام کرد که تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده و جلساتی با رؤسای بانک‌ها برای تحقق این امر برگزار شده است؛ البته نیاز است جلسات بیشتری برای دستیابی به اهداف‌مان در این زمینه برگزار شود.
    استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس از سه هزار روستا بهره می‌برد، گفت: برای کمک به روستانشینان و روستاییانی که قصد مهاجرت معکوس دارند و می‌خواهند به روستاهای خود بازگردند و همچنین به منظور کاهش حاشیه‌نشینی باید در طرح هادی روستایی تجدید نظر شود؛ می‌بایست زمینی را در اختیار روستائیان قرار دهیم تا بتوانند خانه‌های خود را در روستا بسازند؛ این امر نقش بسزایی در توسعه روستاها در استان فارس خواهد داشت.
    استاندار فارس با بیان اینکه استفاده از ظرفیت روستا و احیای بافت فرسوده می‌تواند به خانه‌دار شدن بسیاری از مردم کمک کند، اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت بافت فرسوده در شیراز و سایر شهرستان‌های بزرگ هم کمک بسیاری به خانه‌دار شدن مردم و ساماندهی مناطق مختلف استان فارس می‌کند؛ به عنوان مثال می‌توانیم تسهیلاتی را در اختیار صاحبان چندین خانه که در بافت فرسوده واقع شده‌اند قرار دهیم و به آنها کمک کنیم که به تخریب و نوسازی ساختمان‌های قدیمی خود در این مناطق بپردازند.

    یکشنبه 12 دی‌ماه 1401، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جلساتی که با استانداران داشتیم، بسیاری از آن‌ها بر این باور هستند که مبلغ 300 تا 350 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن کافی نیست و این عدد باید به 600 تا 650 میلیون تومان برسد. لذا با بانک‌های ملی، سپه و ملت، تفاهمنامه امضا کرده‌ایم و تفاهمنامه با بانک پارسیان و دیگر بانک‌های خصوصی نیز امضا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار