مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر خبر داد.

تسهیلات مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد آئینی با اشاره به برگزاری نشستی با شهرداران شهرهای مختلف در خصوص برون‌رفت از محدودیت‌ها، مصوبات ستاد بازآفرینی شهری ایران را تشریح کرد و گفت: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در جلسه 16 خرداد سال جاری این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

    وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شد.

    آئینی توضیح داد: بر اساس این مصوبه که 24 خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک‌های کشور ابلاغ شد، تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های 360، 320، 280، 240 و 200 میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر 5 ساله تعیین شده است.

    وی ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های 100، 70 و 40 میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت 5 ساله استفاده کنند.

    آیینی فرصت‌های ایجاد شده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات نوسازی بافت ها در سراسر کشور سرعت بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو