مدیران خودروعصر اعتبار

جدیدترین مدل های دیزاین اتاق نوزاد برای شروع زیبا و آرام زندگی

عصر ساختمان: دیزاین اتاق نوزاد نیازمند صرف زمان زیاد، نقشه ریزی دقیق و ذهنی خلاق است، نباید این قسمت از خانه سرسری تزیین شده و از توجه به جزئیات غافل شد. درست است که نوزاد تازه متولد شده اهمیتی به استایل و زیبایی اتاق نمی دهد و تمام آن جزئیات و تزیینات پیچیده داخل اتاق برای هر کسی بغیر از خود بچه است اما به هیچ عنوان نباید ظاهر اتاق دست کم گرفته شده و صرفا به قرار دادن تخت و کمد بسنده کرد. بالاخره خودتان قرار است زیاد در این اتاق رفت و آمد کنید و مهمانان زیادی هم از آن بازدید خواهند کرد.

جدیدترین مدل های دیزاین اتاق نوزاد برای شروع زیبا و آرام زندگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وب سایت اتاق، چیزی که در دیزاین اتاق نوزاد بیشترین اهمیت را دارد ایجاد تعادل بین کارایی و زیبایی است. بعضی چیزها حضورشان در اتاق خواب ضروری است مثل کمد و تخت نوزاد اما باقی چیزها لوازمی هستند که بیشتر جنبه تزیینی داشته و دیزاین اتاق را شکل می دهند. بنابراین فرق نمی کند فرزندتان دختر باشد یا پسر، لوازم ضروری اتاق نوزاد برای همه یکسان است. اتاق نوزاد نیاز ضروی به تخت راحت، فضای ذخیره سازی زیاد و رنگی آرامش دهنده دارد. این نکات را رعایت کنید، پایان کار یک اتاق بسیار شیک و دوست داشتنی خواهید داشت.

برای گهواره نوزاد خیلی خودتان را خسته نکنید، صرفا کیفیت و ایمنی آن بالا باشد، باقی موارد چندان مهم نیست چرا که از این تخت زیاد استفاده نمی شود. اما در انتخاب رنگ پیشنهاد می کنم حتما از رنگ های پاستلی استفاده کنید. از آنجایی که رنگ های پاستلی از شدت رنگ های زنده مانند قرمز، آبی یا صورتی کاسته و لطافت خاصی به آنها می دهد، برای دیزاین اتاق نوزاد بهترین انتخاب هستند. نوع رنگ را طبیعتا باید براساس جنس کودک انتخاب کرد، مثلا برای نوزاد دختر صورتی یا بنفش پاستلی و برای نوزاد پسر انواع سایه های آبی مناسب هستند. رنگ های دیگر مانند سبز، زرد، قهوه ای سوخته و خاکستری نیز برای هر دو جنس مناسب است.

هنگام انتخاب رنگ پاستلی، حتما به شدت و تنالیته رنگ توجه زیادی داشته باشید. سعی کنید رنگی که انتخاب می شود نه خیلی زننده باشد و نه خیلی کم رنگ و بی حال، همانطور که در بالا هم گفتم میانه روی و تعادل مهم ترین اصل در  طراحی و دیزاین اتاق نوزاد است. حتما لازم نیست از یک رنگ در کل اتاق استفاده کنید، برای ایجاد محیطی داینامیک و انرژیک نیاز به استفاده از سایه های متفاوت دارید. طرح های نواری یا تبدیل تدریجی به رنگ دیگر یا دیوار تاکیدی روش های متعددی هستند که در انتخاب آنها کاملا آزاد هستید.

بعداز اینکه تمام لوازم ضروری و غیر ضروری را خریداری کردید حالا باید به فکر چیدمانی مناسب و راحت وسایل باشید. نکته طلایی و مهم در این مرحله دوری از هر گونه شلوغی در اتاق است، اگر وسیله ای در اتاق جا نمی شود یا اینکه فضا را گرفته و رفت و آمد را سخت می کند حتما آن وسیله را کنار بگذراید. تصور کنید وقتی فرزندتان داخل گهواره خوابیده و ناگهان صدای گریه اش بلند می شود، شما با عجله به اتاق می روید و سر راهتان با وسایل اضافه مانند میز یا صندلی یا اسباب بازی کف اتاق برخورد می کنید. بنابراین این موضوع نه تنها روی زیبایی بلکه روی ایمنی محیط هم تاثیر گذار است.

بغیر از رنگ، می توانید از کاغذ دیواری اتاق کودک هم استفاده کنید، رنگ آمیزی سقف یا استفاده از استیکرهای دیواری هم روش های دیگر برای زیباسازی دیزاین اتاق نوزاد هستند. در پایان کار تزیین، ظاهر اتاق باید هارمونی کامل داشته باشد، کار چندان سختی هم نیست مطمئنم با ایده گیری از عکس ها و مشاوره از افراد حرفه ای، خودتان هم به بهترین شکل این کار را انجام خواهید داد. البته پس از پایان کار خیلی خوشحال و ذوق زده نشوید چرا که به زودی باید دیزاین اتاق را برای دوره نوجوانی فرزندتان تغییر بدهید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو