مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناسان آتش‌نشانی لندن هشدار دادند:

خطر مشابه حادثه "گرنفل" در کمین ۳۰ هزار ساختمان دیگر

عصر ساختمان- ده‌ها هزار ساختمان در سراسر انگلیس وجود دارند که جنس متریالِ نمای آنها با برج مسکونی گرنفل مشابه است و این در حالی است که برخی کارشناسان آتش‌نشانیِ این کشور دلیل شعله‌ور شدن بیشتر ساختمان را جنس نمای آن دانسته‌اند.

خطر مشابه حادثه "گرنفل" در کمین ۳۰ هزار ساختمان دیگر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، متریال نمای ساختمان گرنفل که از نوعی کامپوزیت آلومینیوم ساخته شده روی 87 برج دیگر در این کشور که مشابه با آپارتمان‌های برج گرنفل هستند به کار گرفته شده است. در حال حاضر این ساختمان‌ها به دلیل وجود نقص در اقدامات احتیاطی ایمنی در برابر آتش تحت فشار قرار دارند.

    همچنین وجود بیش از 30 هزار ساختمان با تعداد طبقات مختلف که جنس و شکل نمای آنها مشابه با ساختمان گرنفل است کارشناسان آتش‌نشانی را در مورد ایمنی آنها نگران کرده است. همچنین اکنون در خواست‌هایی مطرح شده تا ساختمان‌هایی که از مواد خطرناک پوشانده شده‌اند تخریب شوند.

    "سام وب" از مهندسان و کارشناسان آتش نشانی در انگلیس ادعا کرده که این نوع پوشش نمای ساختمان علت وقوع آتش سوزی است و در صورتیکه نقش آن در این حادثه تایید شود باید افرادی که از این پوشش در ساختمان‌ها استفاده می‌کنند محاکمه شوند.

    وی گفت: همچنین پیش از اینکه افراد در این ساختمان مسکونی ساکن شوند باید ایمنی آن در برابر آتش کاملا کنترل می‌شد و در صورتیکه این اقدام انجام نگرفته باشد جرمی اتفاق افتاده است.

    وجود بیش از 30 هزار ساختمان با تعداد طبقات مختلف که جنس و شکل نمای آنها مشابه با ساختمان گرنفل است کارشناسان آتش نشانی را در مورد ایمنی آنها نگران کرده است
    علاوه بر این دو سال پیش نیز تعدادی از ساکنان گرنفل از به کار رفتن مصالح ارزان و بی‌کیفیت در بازسازی ساختمان شکایت کرده‌ بودند.

    این اتهامات پس از انتشار گزارشی مطرح شد که در آن ادعا شده مواد به کار رفته در نمای این ساختمان حاوی مواد آتش‌زا بوده و این در حالیست که مواد جایگزین و مقاوم در برابر آتش تنها حدود 5000 پوند مازاد هزینه داشته است.

    با گذشت چند روز از وقوع حادثه مرگبار آتش سوزی در این برج مسکونی که تاکنون تعداد قربانیان آن از منابع رسمی 30 تن اعلام شده این ادعاها مطرح است که پیمانکاران بازسازی این ساختمان کاهش هزینه‌ها را بر ایمنی ساختمان اولویت داده‌اند.

    به نوشته روزنامه ایندیپندنت، همچنین تعدادی از نجات‌یافتگان این حادثه اظهار داشتند که بخش بیرونی نمای ساختمان با گسترش شعله‌های آتش به سمت خارج برج ارتباط داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو