مدیران خودروعصر اعتبار

هتل‌های ترکیه با کاهش شمار گردشگران مجبور به تعطیلی شدند

عصر ساختمان- رئیس هتل‌داران ترکیه،‌ هشدار داد: با کاهش قابل توجه ورود گردشگران ترکیه هتل‌های این کشور مجبور به تعطیلی می‌شوند.

هتل‌های ترکیه با کاهش شمار گردشگران مجبور به تعطیلی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازخبرگزاری فارس،  رئیس اتحادیه هتل‌داران ترکیه در اطلاعیه‌ای هشدار داد هتل‌داران استانبول ممکن است هتل های خود را به واسطه کاهش بی‌سابقه تعداد گردشگران داخلی و خارجی تعطیل کنند.

    به گزارش اتحادیه هتل‌داران در آخرین آمارهایی که از STR جهانی اعلام کرد: هتل‌های ترکیه به کمترین نرخ اشغال در سراسر اروپا رسیده که اساساً به دلیل کاهش نرخ اشغال در شهرهای گردشگری استانبول و آنتالیا است.

    تیمور بایندر، گفت: «متأسفانه استانبول در شرایط بدی از نظر گردشگری است. ما نه تنها از نظر ورود گردشگران خارجی به کشور با مشکل مواجهیم بلکه گردشگران داخلی هم بسیار کم شده‌اند».

    وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که برخی هتل‌ها در استانبول در چنین شرایطی مجبور به تعطیلی شوند.

    به گفته بایندر، این بخش ممکن است در سال 2017 ورشکسته شود مگر اینکه مجوزهای خاصی برای بهبود وضعیت کشور داده شود.

    وی خاطرنشان کرد: میزان نرخ اشغال برخی هتل‌ها تا 30 درصد افت کرده و باعث کاهش 40 درصدی تعداد کارکنان این بخش شده است.

    نرخ اشغال «هتل ترکیه» تا 52.2 درصد در ماه اکتبر کاهش داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال 2015، 14 درصد افت کرده است. نرخ اشغال «هتل ترکیه» در اکتبر 2014، 63.8 درصد بود.

    بر اساس این گزارش در 10 ماهه نخست امسال نرخ اشغال هتل‌های ترکیه کمترین میزان را نسبت به هتل‌های اروپا داشته، درآمد اتاق‌های هتل ترکیه 41.9 درصد در 10 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه 2015 کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی