مدیران خودروعصر اعتبار

برترین پیشرفت فناوری خانه های هوشمند

عصر ساختمان- در این نوشتار از ۱۰ برترین پیشرفت فناوری خانه های هوشمند برای‌تان می‌گوییم. پس با ما همراه باشید تا این برترین پیشرفت فناوری خانه های هوشمند که بسیار جالب هم هستند را به شما معرفی کنیم. نگاهی کوتاه در زمینه‌ی نوآوری‌هایی که به روش زندگی و نحوه‌ی لذت بردن از خانه‌تان شکل می‌دهند.

برترین پیشرفت فناوری خانه های هوشمند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از بازده، فناوری‌های خانگی روز به روز در حال پیشرفت و حرکت، و نویدبخش آینده‌ای راحت و آسان برای زندگی‌مان هستند. بنابراین چه نوع نوآوری‌هایی می‌توانند تاثیری بزرگ بر زندگی‌مان بگذارند؟ در این مقاله، در نمایشگاه بزرگ CEDIA (انجمن طراحی و راه‌اندازی لوازم الکترونیکی سفارشی) که به تازگی در دالاس برگزار شده است، نگاهی مختصر به آینده‌ای بسیار نزدیک خواهیم داشت. در ادامه به 10 برترین پیشرفت فناوری خانه های هوشمند می‌پردازیم که شاید بخواهید نگاهی به آنها بیندازید.
    1. کنترل صدا.

    محبوبیت الکسای آمازون به پیشرفت همه‌ی انواع محصولات قابل کنترل صدا پرتو افکنده است: چراغ، دستگاه تنظیم حرارت، دستگاه موسیقی، و دستگاه‌های خانگی کاملا خودکار. با شرکت‌هایی پیشرو نظیر نست، سونوس، و لاترون می‌توانید هزینه‌های‌تان را کاهش دهید، و با شرکت آمازون که تقریبا برای همه‌ی افراد، توسعه‌ی محصولات قابل کنترل به وسیله‌ی صدا را تسهیل کرده است، مطمئنا از نقاط مختلف خانه‌تان می‌توانید دست‌کم برخی کارهای خانگی‌تان را فقط با بیان نیازهای‌تان مدیریت کنید. سخنگوی آمازون در یک سخنرانی در زمینه‌ی فناوری در نمایشگاه بزرگ CEDIA 2016 گفت: “می‌خواهیم الکسا را نقطه‌ی محوری هر خانه‌ای کنیم.

    مطلب مرتبط: 15قدرتمندترین شرکت فناوری امریکایی
    2. دستگاه‌های کوچک.

    همه‌ی آدم‌ها نمی‌توانند در خانه‌های بزرگ زندگی کنند یا آن‌قدر پول داشته باشند تا صرف دستگاه‌ها و محصولات الکترونیکی خانگی رویایی و گران‌قیمت کنند. ولی خوشبختانه، تولیدکنندگان در حال ساده کردن محصولات اصلی خانگی هستند که به درد صاحبان خانه‌های کوچک و افرادی بخورد که بودجه‌ی آن‌چنانی ندارند. امروزه، می‌توانید تنها با هزینه‌ی کم‌تر از 500 دلار بخش‌هایی از خانه‌تان را خودکار کنید.

    3. شبکه‌ی چشم‌نواز.


    چرا زودتر از این‌ها این اتفاق نیفتاد؟ دستگاه شبکه‌ی وای‌فای شرکت ایرو به اندازه‌ی کافی زیبا است که می‌توانید آن را در هر جا از خانه قرار دهید و از پوشش عالی بی‌سیم آن بهره‌مند شوید. وقتی چنین دستگاهی را بتوانید به جای آن‌که در جایی مخفی کنید، در فضی اتاق بگذارید، آنتن‌دهی‌اش بسیار بهتر خواهد بود.
    4. پنل‌های لمسی بزرگ‌تر.

    همین چند سال پیش بود که آیپد به ابزاری محبوب برای مراقبت و مدیریت از دستگاه‌های هوشمند خانگی تبدیل شد؛ هرچند به نظر می‌رسد این پنل‌های لمسی بار دیگر به عنوان ابزار کنترل محبوب با قدرت بازگشته‌اند. بر خلاف آیپد و دیگر انواع تبلت که کارهای زیادی انجام می‌دهند، پنل‌های لمسی فقط بری انجام یک کار طراحی شده‌اند و باید آن کار را به نحو احسن انجام دهند: نمایش وضعیت نور، تنظیم حرارت اتاق، تجهیزات A/V و بسیاری چیزهای دیگر، و با استفاده از آنها فرمان و کنترل تمام این وسایل و ابزار را دست می‌گیرید.

    علاوه بر این‌که پنل‌های لمسی بازگشت موفقی را تجربه و بازار را قبضه کردند، از هر زمان دیگری بزرگ‌تر نیز شده‌اند، و از صفحه نمایش 12 اینچی و تمام رنگی بهره می‌برند – همین قدر کافی است که این پنل‌ها به مشاورین املاک کمک می‌کنند اطلاعات زیادی را در یک چشم بر هم زدن به مشتریان انتقال دهند.
    5. هشداردهنده‌ی کیفیت هوای داخل خانه.

    حسگرهایی که وجود ترکیبات ارگانیک سیال (VOC)، دی‌اکسید کربن (CO2)، و میزان رطوبت را هشدار می‌دهند روز به روز رایج‌تر و محبوب‌تر می‌شوند – از همه بهتر این‌که این حسگرها می‌توانند دستگاه‌های تهویه‌ی‌ هوا را راه بیندازند تا هوای آلوده را از خانه خارج و هوای تمیز و سالم را وارد خانه کنند و این بهترین فناوری خانه های هوشمند است.

    مطلب مرتبط: پیش بینی جهان در 2045 : نظر محققان درباره جهان در آینده
    6. پرده‌های خودکار و موتوردار واقعا تاثیرگذار هستند.

    شکوفایی قابل‌توجهی در محبوبیت عملکرد پرده‌های موتوردار به وجود آمده است؛ تا آن‌جا که تولیدکنندگان برای هر شرایط و مشکلی، یک نوعِ خاص از پرده‌ی موتوردار را طراحی و تولید کرده‌اند. اگر پنجره‌ای سراسری و گرد دارید که می‌خواهید برای حفظ حریم خصوصی، امنیتی یا هر دلیل دیگر آن را بپوشانید، راه‌حل‌های منحصر‌به‌فردی به شما پیشنهاد می‌کنند. و روز به روز این راه‌حل‌ها آسان‌تر و کامل‌تر می‌شوند تا این‌که همگی با یکدیگر جمع شوند و یک دستگاه کنترل خانگی جامع و کامل را ترتیب دهند.
    7. راه‌حل‌هایی برای شرایط پیش‌بینی نشده که می‌توانید انجام‌شان دهید.

    عاقبت یک دستگاه خودکار خانگی تهیه کردید و از یک متخصص حرفه‌ای درخواست کردید آن را برای‌تان نصب کند و مجبور شدید هزینه‌ی آن را نیز بپردازید. البته تصمیم خوبی است. هیچ چیز بهتر از این‌ نیست یک متخصص حرفه‌ای دستگاه‌های هوشمند خانگی‌تان را نصب و تنظیم کند؛ این کار ضمانتی است برای اطمینان خاطر از عملکرد صحیح تمام دستگاه‌هایی که بابت آنها پول پرداخت کرده‌اید. با وجود این، ممکن است زمانی برسد که بخواهید یک قطعه‌ی جدید به دستگاه‌تان اضافه کنید؛ مثلا بخواهید یک حسگر امنیتی جدید برای اتاق سرگرمی‌تان که به تازگی بازسازی‌اش کرده‌اید، اضافه کنید.

    آیا واقعا باز هم باید از یک متخصص حرفه‌ای بخواهید، بیاید و آن را برای‌تان نصب کند؟ به تازگی و به شکلی روزافزون، تولیدکنندگان دستگاه‌های خانگی شرایطی را فراهم کرده‌اند که بتوانید به این سوال پاسخ منفی دهید و بدون نیاز به یک متخصص دستگاه‌های‌تان را به‌روزرسانی کنید یا ارتقا دهید. آنها حتی پا را فراتر گذاشته‌اند و وب‌گاه‌هایی مخصوص مصرف‌کنندگان ساخته‌اند که می‌توانید به آن‌جا مراجعه کنید و قطعاتی سفارش دهید که بتوانید خودتان به راحتی نصب‌شان کنید و دستگاه خودکار خانگی‌تان را به صورت حرفه‌ای ارتقا ببخشید.
    8. سرگرمی‌های خارج از خانه بیش از پیش مقرون به صرفه‌ می‌شوند.

    تلویزیون‌هایی که بتوانید آنها را در فضای خارج از خانه‌تان قرار دهید، به محصولات داغ و محبوبی تبدیل شده‌اند – پیامد طبیعی گسترش ساخت‌وسازهای داخل خانه به حیاط و محیط اطراف آن. هر شخصی دوست دارد در فضای باز خانه‌اش یک تلویزیون داشته باشد تا هنگام استراحت، درست کردن کباب یا هر کار دیگر بتواند تلویزیون تماشا کند، ولی تاکنون فقط خانواده‌های محدودی از این امکانات بهره‌مند بوده‌اند زیرا داشتن این امکانات در بردارنده‌ی هزینه‌ی زیادی بوده است. تولیدکنندگان پیشرو در زمینه‌ی تلویزیون‌های خارج از خانه قیمت‌های‌شان را به شکل قابل توجهی شکستند. تلویزیون‌های مقاوم به تغییرات آب‌وهوا نسبت به سال گذشته تا 20 درصد افت قیمت داشته‌اند.

    مطلب مرتبط: 14 شغل روبات ها که باورنکردنی هستند
    9. گزینه‌های نمایشی چندمنظوره.

    سینمای خانگی همیشه صاحب‌خانه‌ها را با مجموعه‌ای از انتخاب‌ها مواجه می‌کند؛ زیرا بلندگوها، صفحه‌های نمایش و اجزای مختلف آن از نظر قیمت، عملکرد و زیبایی بسیار متنوع هستند. ولی نیازهای مصرف‌کنندگان روز به روز تغییر می‌کند؛ تولیدکنندگان صفحه ‌نمایش برای آن‌که با روند جدید گرایش به فضاهای کوچک و مدرن همگام باشند، راه‌های نوآورانه‌ی جدیدی را ابداع کرده‌اند که لذت تماشای تصاویر را دوچندان می‌کنند.

    برای مثال، پروژکتورهای بُردِ کوتاه که در کمد یا کابینت جاسازی می‌شوند، به صاحب‌خانه‌ها این امکان را می‌دهند تا در نیمی از فضایی که دستگاه‌های پروژکتور قدیمی اشغال می‌کردند، سینمای خانگی باکیفیتی داشته باشند – و کسی نیز متوجه‌ی آن نشود. صفحه‌ نمایش‌هایی که به نظر در هوا شناور هستند، تجربه‌ی جالب و عجیبی را به مصرف‌کننده ارائه می‌کنند و می‌توانند یک صفحه‌ی نمایش بزرگ را در فضایی به اندازه‌ی یک اتاق فراهم ‌کنند و این یکی از بهترین های فناوری خانه های هوشمند است.
    10. حداکثر یکپارچگی.

    زیبایی نهفته در یک خانه‌ی هوشمند همان هماهنگی و آمیزش محصولاتی است که به عنوان یک دستگاه واحد بی‌عیب و نقص کار می‌کنند. با این حال، اجرای یکپارچه‌ی این عملیات به صورت تصادفی و بی‌دلیل اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه نیازمند هماهنگی و همکاری قابل توجه تولیدکنندگان هر یک از قطعاتی است که با اجماع آن‌ها، یک دستگاه کامل شکل می‌گیرد. دستگاه‌های نورپردازی باید بتوانند با دستگاه‌های امنیتی هماهنگ شوند، و هم‌چنین بتوانند با دستگاه‌های تنظیم حرارت، پرده‌های موتوردار، تجهیزات A/V و غیره همکاری کنند.

    شرکت‌های بزرگی نظیر لگراند و کوربرندز در حال ایجاد یکپارچه‌سازی دستگاه‌های خانگی هستند، و قصد دارند این هدف را از طریق گردهمایی بازیگران پیشرو در عرصه‌ی دستگاه‌های خانگی محقق کنند، که در نهایت بتوانند شرکت‌هایی را که با هدف مشترک توسعه‌ی دستگاه‌های جامع و قطعات کاملا یکپارچه فعالیت می‌کنند، با یکدیگر متحد سازند. به طوری که عاقبت صاحب‌خانه‌ها برای تهیه‌ی همه‌ی قطعاتی که برای ایجاد یک خانه‌ی هوشمند لازم دارند – نظیر روشنایی، پرده، ابزارهای امنیتی، HVA، A/V و غیره فقط به یک مرکز فروش مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار