مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

ابنیه جاده الموت با معماری ایرانی ساخته شود

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: زیبایی و ماندگاری پروژه راهسازی الموت با بکارگیری طراحی معماری ویژه در پلها و ابنیه فنی آن ضروری است.

ابنیه جاده الموت با معماری ایرانی ساخته شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حامد مانی فر اظهار کرد: طی مکاتبه ای با وزیر راه و شهرسازی خواستار بکارگیری طراحی معماری ویژه و خاص برای پل ها و ابنیه فنی در جاده قزوین – الموت – تنکابن با هدف ثبت نگاه و شیوه معماری امروز برای آیندگان شده ایم.

    وی گفت: محور قزوین- الموت - تنکابن که در استان قزوین در حال احداث است دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی بوده و تکمیل و بهره برداری آن از اولویت های دولت است.

    مانی فر ضمن اشاره به این که منطقه الموت دارای طبیعتی با ویژگی های فراوان زیست محیطی و اکولوژیکی و مناظری بدیع و منحصر به فرد است، افزود: الموت قابلیت و ظرفیت بذل توجه ویژه را دارد و قطعا با تکمیل پروژه های راهسازی موجود، گردشگران بسیاری به منطقه سرازیر خواهند شد.

    دبیر کارگروه تخصصی زیربنایی و شهرسازی استان در این مکاتبه با تاکید بر توجه ویژه وزرات راه و شهرسازی به مقوله معماری به مفهوم عام آن و فلسفه زیبایی شناسی در این دولت، اضافه کرد: احداث این پروژه ها فرصت مناسبی است تا با طراحی و ساخت پل ها، ابنیه فنی و تاسیسات بین راهی خاص و ویژه بتوان دوره ای خاص از تاریخ کشور را برای همیشه ماندگار کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه ضمن قدردانی از توجه و تاکید وزیر راه و شهرسازی به معماری راه، درخواست نموده که پل ها و ابنیه فنی مسیر یاد شده که از زوایای مختلف برای رهگذران و گردشگران قابل رویت هستند، ابتدا توسط طراحان برجسته، طراحی معماری شده و سپس مورد محاسبه فنی و ساخت قرار بگیرند.

    مانی فر با اشاره به اینکه درخواست از وزیر جهت مطالعات تخصصی معماری راه برای تمامی تاسیسات، ابنیه فنی و اجزاء و عناصر طول مسیر صورت گرفته، گفت: این اداره کل نیز آمادگی دارد تا در کنار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تمام ظرفیت خود را برای تحقق هرچه بهتر این امر به کار بگیرد.

    گفتنی است که وزیر راه و شهرسازی ضمن موافقت با درخواست این اداره کل، موارد را برای اقدام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار