مدیران خودروعصر اعتبار

معاون اداره‌کل بنیاد مسکن قزوین خبر داد:

مقاوم‌سازی ۱۶ هزار واحد مسکونی منطقه الموت و آبگرم

معرفی ۳۳ هزار واحد مسکونی به بانک‌های قزوین

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ۵۱ هزار و ۳۷ واحد مسکن روستایی مقاوم شده که از این تعداد ۱۶ هزار واحد مسکونی برای منطقه الموت و آبگرم بوده است.

مقاوم‌سازی ۱۶ هزار واحد مسکونی منطقه الموت و آبگرم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجید کشاورز اظهار داشت: با هدف مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی، 36 هزار و 15 واحد سهمیه استان قزوین بوده که از این تعداد 33 هزار واحد به بانک‌ها معرفی و 31 هزار و 714 واحد هم منجر به عقد قرارداد شده است.

    وی عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته 51 هزار و 37 واحد مسکن روستایی مقاوم شده که از این تعداد 16 هزار واحد مسکونی برای منطقه الموت و آبگرم بوده که 4 هزار واحد مسکونی منطقه الموت و 12 هزار واحد مسکونی منطقه آبگرم مقاوم‌سازی شده است.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود: 41 درصد از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی باقیمانده و این در حالی است که 59 درصد واحدهای مسکونی شهری و روستایی به صورت کامل مقاوم‌سازی شده است.

    کشاورز تصریح کرد: در سال گذشته 5 هزار تن قیر برای استفاده در مسکن‌های روستایی استان قزوین به مساحت 95 هزار مترمربع در 26 روستای این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    این مسؤول خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این میزان، رشد 42 درصدی داشته، به طوری که در مساحت 11 هزار و 500 مترمربع قیر برای استفاده در مسکن‌های روستایی استان قزوین انجام شده است.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای روستاییان این استان یادآور شد: تسهیلات برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاییان در نظر گرفته شده که این تسهیلات در قالب 400 واحد 20 میلیون تومانی بوده و خانوارهای پیگیر تشویق و تقدیر هم می‌شوند.

    کشاورز با بیان اهمیت روستاهای دارای بافت ارزشی در استان قزوین مطرح کرد: طرح بهسازی در روستاهای دارای بافت ارزشی اجرا می‌شود که با توجه به اقدامات صورت گرفته یک روستا در دست تهیه بوده و دو روستا دیگر هم برای اجرای طرح پیشنهاد داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی