مدیران خودروعصر اعتبار

حفظ اراضی کشاورزی مرغوب امری ضروری است

عصر ساختمان- رئیس سازمان امور اراضی گفت: با توجه به آنکه اراضی مرغوب کشاورزی محدود است،از این رو با تمام توان و امکانات باید این اراضی را حفظ کنیم.

حفظ اراضی کشاورزی مرغوب امری ضروری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا افلاطونی در چهارمین نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در سال 1402 گفت: برای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی نیازمند کمک و یاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در کشور هستیم.

    او افزود: استانداران لازم است همه دستگاه‌ها را بسیج کنند و فرماندهی مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را بر عهده گیرند.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: اراضی کشاورزی مرغوب محدود است و این میزان حدود 50 درصد از محصولات کشاورزی را تولید می‌کند و ما باید با تمام توان وامکانات این اراضی را حفظ کنیم.

    او افزود: باید به گزارش‌های رسیده از پنجره واحد مدیریت زمین در استان مازندران توجه و رسیدگی شود تا اراضی کشاورزی دچار تغییر کاربری نشود.

    افلاطونی ادامه داد: حفاظت از اراضی کشاورزی در برخی از استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند دارای حساسیت و اولویت مضاعف است.

    علیرضا گودرزی معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی نیز در این نشست گفت: اراضی کشاورزی به عنوان منابع پایه تولید است و تغییر کاربری این اراضی به امنیت غذایی کشور لطمه وارد می‌کند.

    گودرزی افزود: نباید به هیچ بهانه‌ای اجازه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی درجه یک داده شود.

    مشاور حقوقی استاندار مازندران نیز گفت: استانداری تاکنون از جهاد کشاورزی حمایت کرده است و از این پس هم در کنار سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواهد بود.

    سیدحسن میری افزود: جرایم تغییر کاربری اراضی کشاورزی از بازدارندگی کافی برخوردار نیست؛ باید جرایم سنگین‌تری برای آن در نظر گرفته شود.

    او ادامه داد: در حوزه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز نیازی به قوانین جدید نیست و با قوانین جدید هم می‌توان از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرد.

    شایان ذکر است؛ چهارمین نشست کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری در سال 1402 با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، مدیرکل پیشگیری مقابله با مفاسد اقتصادی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، جمعی از مدیران سازمان امور اراضی کشور، معاون عمرانی استاندار مازندران، مشاور استاندار مازندران، مدیر امور اراضی استان مازندران و سایر اعضا در مرکز آموزش سازمان امور اراضی کشور برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو