مدیران خودروعصر اعتبار

۴۲ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شد

عصر ساختمان- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طبق آخرین آمار سطح کل اراضی کشاورزی ۱۹ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۲۲ هکتار است که تاکنون برای شش میلیون و ۵۹۳ هزار و ۲۴۳ هکتار یعنی معادل ۴۲ درصد از اراضی سند صادر شده است.

۴۲ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «رضا افلاطونی» در سی و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: اولویت وزیر جهاد کشاورزی اتمام رفع تداخلات تا پایان سال است و با انجام این کار مشکلات مربوط به مالکیت اراضی مردم و کشاورزان رفع خواهد شد.

    رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم امکانات و نیرو برای استان‌ها فراهم شود تا پروژه رفع تداخلات به موقع به پایان برسد، اعتبارات به طور کامل در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و انتظار داریم استان‌ها تمام تلاش خود را برای اتمام این پروژه به کار گیرند.

    وی گفت: تاکید داریم مشاور مجری در استان‌ها کارشناس منابع طبیعی، ثبت و کارشناس تفسیر عکسهای هوایی در اختیار داشته باشد و کارگروه تفسیر در استان‌ها با جدیت بیشتری در استان‌ها فعالیت کنند.

    افلاطونی تصریح کرد: کمبود نیرو و امکانات برای عدم انجام رفع تداخلات پذیرفته نیست چرا که اعتبار کافی برای انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای انجام کار در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و حتی در بحث نظارت هم این امکان فراهم شده است.

    وی با تاکید بر انتخاب مجری پروژه رفع تداخلات در استان‌ها گفت: حتما یک نفر در استان به عنوان مدیر پروژه رفع تداخلات معرفی شود و پیگیر انجام امور در استان‌ها باشد.

    رییس سازمان امور اراضی افزود: همه استان‌ها باید دقت کنند تا رفع تداخلات با دقت کافی انجام شود، ایرادات کار استان‌ها به آنان اعلام شده است و باید سعی کنند تا این ایرادات را رفع کنند.

    افلاطونی تصریح کرد: هر شهرستان دو پلاک ثبتی را در هفته رفع تداخل کند و کارگروه‌های تفسیر استانی فعال‌تر باشند.

    وی با اشاره به اینکه در 28 استان کشور پایش هوشمند اراضی راه اندازی شده است و به زودی تمام استان‌ها تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت، گفت: اخبار مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی دریافتی از طریق سامانه 131 و سامانه‌های پایش اراضی به دقت و با سرعت رسیدگی شود.

    افلاطونی با اشاره به راه اندازی سامانه استعلامات ثبتی نیز گفت: سالانه حدود 13 هزار مورد استعلام از سازمان امور اراضی کشور صورت می‌گیرد و با راه اندازی این سامانه‌ مشکلات مردم با سرعت بیشتری رسیدگی خواهد شد.

    رییس سازمان امور اراضی نماینده تام الاختیار وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه است

    «شاهرخ رمضان نژاد» سرپرست حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست گفت: اختیار تام از سوی وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان امور اراضی کشور در قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی اعطا شده است.

    رمضان نژاد افزود: هماهنگی بین همه دستگاه‌های ذیربط در این قرارگاه وجود داشته باشد و به خاطر مشغله زیاد رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها نیاز است یک نفر به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در قرارگاه معرفی شود.

    وی تصریح کرد: مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها در قرارگاه حضور فعال داشته باشند، کارگروه تفسیر در استان‌ها فعال باشد و جانمایی آرای قضایی با دقت انجام شود تا مشکلی برای مردم و کشاورزان ایجاد نشود.

    رمضان نژاد اظهار داشت: روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها مساحت دقیق اراضی کشاورزی هر استان را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کنند تا در تصمیم‌گیری‌های بعدی وزارت جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

    42 درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده است

    «صفدر کشاورز» معاون امور اسناد سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تاکنون 42 درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده است گفت: قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سه رکن اصلی دارد و همه این ارکان باید به صورت همزمان و با هماهنگی پیش برود.

    وی افزود: از تمام ظرفیت‌های موجود در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده می‌شود تا بتوانیم به موقع اسناد اراضی کشاورزی را صادر کنیم.

    کشاورز اظهارداشت: در همه استان‌هایی که هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف استانی وجود دارد، کار صدور اسناد به خوبی پیش می‌رود.

    معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: طبق آخرین آمار سطح کل اراضی کشاورزی 19 میلیون و 309 هزار و 622 هکتار است که تاکنون برای شش میلیون و 593 هزار و 243 هکتار یعنی معادل 42 درصد از اراضی سند صادر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو