مدیران خودروعصر اعتبار

بازهم زمین‌خواران به جنب و جوش افتادند

عصر ساختمان- سودجویان و متعرضان به اراضی ملی معمولا هر ساله از خلوتی تعطیلات عید نوروز استفاده می کنند و به جان زمین‌های دولتی می افتند. امسال هم در سراسر کشور طی سه روز نخست فروردین ۱۲۸ مورد رفع تعرض شده است؛ تنها در استان تهران از ۲۸ اسفند تا سوم فروردین زمین‌هایی به ارزش ۵۴ میلیارد تومان از دست متصرفان رهاسازی شد

بازهم زمین‌خواران به جنب و جوش افتادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در روزهای تعطیلات و مناسبت‌ها معمولا آمار زمین خواری بالا می رود. با شروع تعطیلات عید نوروز هم تعرض به زمین‌های ملی و محیط زیست افزایش پیدا می کند. برخورد با تصرفات در حوزه محیط زیست به عهده سازمان جنگل‌ها و در بخش زمین‌های دولتی بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن از زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی است.

    امسال نیز فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رهاسازی 128 مورد تعرض به زمین های دولتی طی سه روز ابتدای فروردین خبر داده و گفته است تمامی تعرضات به اراضی دولتی طی این سه روز رفع شد.

    جواد خردمند اظهار کرد: در اول فروردین هفت مورد تعرض به 18 هزار و 920 مترمربع اراضی دولتی، در روز دوم فروردین 94 مورد تعرض به 69 هزار و 70 مترمربع اراضی دولتی و در روز سوم فروردین 27 مورد تعرض به اراضی دولتی توسط سودجویان از سوی 35 اداره کل گزارش شد که همگی آنها رفع تعرض شدند. در روز اول فروردین 28 استان، در روز دوم فروردین 20 استان و در روز سوم فروردین 25 استان فاقد تعرض گزارش شدند.

    دماوند و شمیرانات اهداف اصلی زمین خواران

    از طرف دیگر خلیل محب خواه ـ مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر رفع تصرف گسترده از اواخر سال گذشته تاکنون اظهار کرد: ارزش ریالی رفع تصرفات انجام گرفته از 28 اسفندماه 99 تاکنون روز سوم فروردین 1400 طبق اعلام انجام گرفته 540 میلیارد بوده و در مناطق مختلفی از شمیرانات و دماوند بیشترین آمار را داشته‌ایم.

    وی خط قرمز این اداره کل را صیانت از انفال و بیت‌المال برشمرد و گفت: همکاران معاونت املاک و حقوقی و ادارات شهرستانی و یگان حفاظت از اراضی ملی در هماهنگی با نیروهای نظامی و انتظامی در آمادگی کامل به سر می‌برند و با هرگونه تصرف برخورد خواهیم کرد.

    بنابراین گزارش، تلفن 1656 پل ارتباطی مردم برای مقابله با زمین خواری است که شهروندان می توانند از طریق این خط گزارش های مربوط به تعرضات به زمینهای دولتی و ملی را اعلام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار