مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی سازمان فضایی:

تصویربرداری ماهواره خیام برای رصد تغییرات زمین و مقابله با زمین‌خواری آغاز شد

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان فضایی گفت: سازمان فضایی و سازمان فناوری اطلاعات در مسیر فراهم‌سازی مقدمات قانونی و ارائه اولین دسته از تصاویر ماهواره خیام برای کمک به حل پرونده‌های مختلف در حوزه‌های زمین‌خواری و همچنین رصد تغییرات اراضی هستند.

تصویربرداری ماهواره خیام برای رصد تغییرات زمین و مقابله با زمین‌خواری آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران  گفت: پس از اعلام نیاز سازمان فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم تقویت داده‌های پنجره مدیریت واحد زمین با استفاده از داده‌های ماهواره خیام و به منظور دقیق‌تر شدن و سرعت گرفتن خدمات رسانی به مردم، تفاهمنامه‌ای میان سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات منعقد شد تا ماهواره خیام از این به بعد برای حل مشکلات حقوقی مردم و دستگاه‌ها به کار گرفته شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه مسیر ارائه داده‌های ماهواره خیام با امضای تفاهمنامه تسهیل شده است، هم‌اکنون سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات در مسیر فراهم‌سازی مقدمات قانونی جهت تحقق اهداف پیش بینی شده و ارائه اولین دسته از تصاویر ماهواره خیام برای کمک به حل پرونده‌های مختلف در حوزه‌های زمین‌خواری و همچنین رصد تغییرات اراضی هستند.

    سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: سازمان فضایی بر مبنای این تفاهمنامه، قرار است که از این به بعد به صورت مستمر تصاویر دقیقی از سطح زمین با استفاده از ماهواره خیام تهیه کرده و این تصاویر را جهت بکارگیری در پنجره مدیریت واحد زمین قرار دهد.

    دلیریان خاطر نشان کرد: هم اکنون ماهواره خیام در مسیر اجرای این تفاهمنامه در حال تصویربرداری از نقاط مختلف کشور است و این تصاویر در جهت حل مشکلات حقوقی مردم و دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف تغییرات اراضی، وارد چرخه پنجره مدیریت واحد زمین خواهد شد.

    وی تایکد کرد: ما در عین حال این آمادگی را داریم که با استفاده از داده‌های فضاپایه، به سایر دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پایش محیط زیست، منابع آبی، فرسایش خاک، فرونشست زمین و . . . کمک کرده و در جهت رفع مشکلات اقدام کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی