مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران :

پارادوکس کنترل جمعیت و سود سازنده در نوسازی بافت فرسوده

حمایت از نوسازی به شرط حفظ اصول شهرسازی

عصر ساختمان- اعطا گفت: در نوسازی بافت فرسوده از یک طرف باید مانع افزایش جمعیت ساکن شویم و از طرفی هم، چون سازنده به دنبال سود است خواستار افزایش طبقات است.

پارادوکس کنترل جمعیت و سود سازنده در نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران   با اشاره به سرشماری سال 97 از خانه‌های خالی تهران که حاکی از وجود 500 هزار خانه خالی در این شهر بود گفت: معنای این وضع چنین است که بازار بر حسب تقاضا و مصرف مسکن شکل نگرفته بلکه یک بازار سوداگری است که هدف آن هم ساخت مسکن، فروش و کسب سود بوده است.
    سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در چنین شرایطی می‌بینیم، مسکنی که در شمال شهر ساخته می‌شود متقاضی مصرفی ندارد و بیشتر متقاضی سرمایه‌گذاری دارد.
    او با تأکید بر اینکه باید این وضعیت را به سمتی هدایت کنیم که در جهت نوسازی بافت فرسوده و تأمین مصرف واقعی مسکن قرار گیرد، اظهار کرد: برخی ملاحظات وجود دارد که مربوط به قواعد شهرسازی است و ما نمی‌توانیم بر اساس آن در بافت فرسوده مداخلات کالبدی وسیع ایجاد کنیم، چون اگر این کار را انجام دهیم بافت اجتماعی آنجا را به هم می‌زنیم.

    اعطا با تأکید بر اینکه این کار باید در محلات دارای آسیب‌های اجتماعی با مطالعات اجتماعی انجام شود گفت: یکی از چالش‌هایی که در بافت فرسوده داریم تراکم بالای جمعیت است.

    سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه در هنگام نوسازی، سازنده برای رسیدن به سود بیشتر تقاضای تراکم بیشتر می‌کند، گفت: با این شرایط جمعیت بیشتری در آنجا ساکن خواهد شد و در نهایت ما با یک پارادوکس مواجه می‌شویم که از یک طرف جمعیت آن محدوده بالاست و از طرفی هم خواستار نوسازی بافت فرسوده هستیم.

    او افزود: در این شرایط بحث سیاست‌های حمایتی پیش می‌آید که برای مثال عوارض ساختمانی را در بافت فرسوده صفر می‌کنیم تا سازنده هزینه‌ای بابت عوارض ندهد.

    اعطا در پایان اظهار کرد: هر نوع اقدامی که در جهت نوسازی بافت فرسوده باشد و به لحاظ اصول شهرسازی و مسائل اجتماعی حرکتی پایدار باشد از آن استقبال می‌کنیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو